Fiske på grunt vatten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på grunt vatten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dillja,Jag tycker att de större brukar stå på djupare vatten(branter),iallafall där jag fiskar.
    Såklart de inte är likadant överallt.
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

tk, vad är det som är oklart? De större gäddorna som förut stått djupare finns nu på grundare platser, iaf enligt mina erfarenheter.

Jimmie, jag kanske generaliserade lite men jag fiskar mycket i grunda vikar och marer på hösten då jag upplevt att det oftast varit bäst fiske på dessa platser. Fick ett flertal över 5kg i helgen och alla stog väldigt grunt, mindre än 1.5 meters djup. Var inga jättar men på sommaren är medelvikten på gäddor i dessa vikar beklämmande låg.
      Pike Vobiscum

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
        Jimmie, jag kanske generaliserade lite men jag fiskar mycket i grunda vikar och marer på hösten då jag upplevt att det oftast varit bäst fiske på dessa platser. Fick ett flertal över 5kg i helgen och alla stog väldigt grunt, mindre än 1.5 meters djup. Var inga jättar men på sommaren är medelvikten på gäddor i dessa vikar beklämmande låg.
        Jag fiskar bara i en mar/fjärd och där står alla djupt,konstigt va ?
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Finns helt enkelt gaddor som star grunt och gaddor som star djupt. Vete fan varfor? de ar val syftade sa. I stockholms skargard kan man i november trolla upp stora gaddor pa 6m samtidigt kan man dra feta as i en mar pa 0.5m. Det gar inte att geniralisera. Vissa star grunt andra djupt.

Kommentera

Mycket fiske bedrivs ju på grunt vatten här på ön, både HÖ och borre/gädda i träsken. Jo, jerk är bra på grunt vatten.
            Vicke är en bra gäddwobbler också, en av dom största trovärdiga gäddorna
            (bara mätt, inte vägd, sen C&R) togs på en sån, gången kvaddas inte heller
            så mycket av metalltafs heller.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Bara en fråga. Varför fiskar du inte vid med kusten? Många svenska fiskare drömmer om att få åka till gotland eller åland och fiska havsöring eller höstgädda.

Gott fiske!
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                Mycket fiske bedrivs ju på grunt vatten här på ön, både HÖ och borre/gädda i träsken. Jo, jerk är bra på grunt vatten.
                Vicke är en bra gäddwobbler också, en av dom största trovärdiga gäddorna
                (bara mätt, inte vägd, sen C&R) togs på en sån, gången kvaddas inte heller
                så mycket av metalltafs heller.
                Coolt!
                Visste inte att den användes till gädda i nån större utsträckning. Den har ju jäkligt bra gång och går att fiska relativt grunt också. Kommer definitivt testa den i träsket nästa gång.

Vad tror du? Kan den funka till att dra storabborrar på också?

diedose:
                Fiska på kusten efter havsöring gör jag redan. När det gäller gädda och abborre så är det tråkigt nog så att kustbestånden av dessa fiskar i det närmaste kollapsat. Så vill man fightas med gurkor så får man bege sig till någon av de ganska små och fåtaliga sjöarna eller "träsken" som de kallas här

Kommentera

Håller definitivt med om att Vicke även ger mycket gädda.
                  Du kan också testa ABU tormentor coast, mycket lättfiskat när det är grunt. Enda nackdelen med den är att den inte är så hållbar om några gäddor slår på. Har en tendens att gå sönder baktill. Men annars ett kanonbete för både gädda och havsöring i grunda vatten.

Kommentera

Bandis, jag vet vilken storlek på vicken som använts till borre.
                    Största trovärdiga gäddorna på ÖN skulle det vara förresten....
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                      Bandis, jag vet vilken storlek på vicken som använts till borre.
                      Största trovärdiga gäddorna på ÖN skulle det vara förresten....
                      hmm... skulle gissa på 20 grammarn? Tycker iofs att 30g borde funka den också, i och med att jag tog en liten fjuttöring på 400g på den.

Ja, hur stora trovärdiga gäddor har det tagits egentligen på ön?
                      Har hört att det kommit upp 15+ från vägumeviken. Dessutom en del mer eller mindre trovärdiga historier om 10+ gäddor från diverse insjöar. Hade en efter en gång som var STOR, säkert över 8 kg iallfall. Den största jag fått låg på strax över 7.
                      Lite OT nu men what the hell...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 305 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art