Funderar på ny dragbil. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderar på ny dragbil.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderar på ny dragbil.

Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av Land Rover Freelander 4WD V6 -00 till -03.
    Har för tillfället en Volvo 855 T5-R -95, funkar fint att traila med men när det kommer till att dra upp båten vid naturramper går jag bet.
    Alltid samma problem men att det bara "spinner" (men det är klart vad kan man begära när det är framhjulsdrift)
    Eftersom jag trailar en hel del så börjar detta gå mej på nerverna.
    Kollade runt på nätet och fastande för freelandern.
    Så är det någon som har en freelander eller vet något om vanliga fel eller problem!?
    [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Köp min Mitsubishi Pajero Sport, fullutrustad... lite billigt! Då har du löst dina problem, garanterat!

Kommentera

Du tror inte snökedjor funkar?
      Annars prova minska kultrycket alt skaffa en fet fiskepolare som sitter på motorhuven.
      Fick också en ide att byta dragbil köpte mej en Volvo V90 från -98 med bakhjulsdrift och automat blir säkert bra på rampen men soppaförbrukningen vid allmän stadskörning utan släp är imponerande får man säga!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Se bild:

Läggs ut på Blocket om några dagar!
        Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
          Köp min Mitsubishi Pajero Sport, fullutrustad... lite billigt! Då har du löst dina problem, garanterat!
          Ja har kollat på pajeron också men är lite stor med den är helt okej.
          Vilken årsmodell tänker du på?

Kommentera

Vi tar info på PM... PM:ar dig imorgon. Orkar inte dra en seriös diskussion nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Du tror inte snökedjor funkar?
              Annars prova minska kultrycket alt skaffa en fet fiskepolare som sitter på motorhuven.
              Fick också en ide att byta dragbil köpte mej en Volvo V90 från -98 med bakhjulsdrift och automat blir säkert bra på rampen men soppaförbrukningen vid allmän stadskörning utan släp är imponerande får man säga!
              Har köpt antislirmattor får vi se
              Övrigt så är 855 utrustad med automatisknivåreglering tycker att det borde hjälpa.

Ingen sitter på min huv, är i på tok för bra skick för att få bulor i huven.
              Polarens huv blev riktigt tillknölad etfer en tävling!

Bakhjulsdrift är fint, vem fan kom på att göra näst in till att bilar framhjulsdrivna
              Senast ändrad av Lärlingen; 2007-08-29, 21:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                Vi tar info på PM... PM:ar dig imorgon. Orkar inte dra en seriös diskussion nu.
                Okej, gör det om du vill.
                Tar gärna emot lite info, dess värre lär jag sälja min bil innan det kan bli en ny!

Kommentera

Köpte en Freelander -06 för ett litet tag sen. Går mindre bra på 1:an, men det kan nog justeras (har inte servat den än) annars kanon på högre växlar. Alltså ingen innestadsbil! Drar förvånansvärt lite soppa, ganska prick 1l/m blandad körning och klart under på landsväg. Tar 750 ombromsat och 2000kg bromsat. Har inte trailat båten än men ska absolut inte vara något problem. Tunga släplass nema problema. Bilen är under våra ca. 8 mån bara pluskantad, förutom stadskörningsbiten.

Vicke.V

Kommentera

Ursprungligen postat av Lärlingen Visa inlägg
                    Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av Land Rover Freelander 4WD V6 -00 till -03.
                    Har för tillfället en Volvo 855 T5-R -95, funkar fint att traila med men när det kommer till att dra upp båten vid naturramper går jag bet.
                    Alltid samma problem men att det bara "spinner" (men det är klart vad kan man begära när det är framhjulsdrift)
                    Eftersom jag trailar en hel del så börjar detta gå mej på nerverna.
                    Kollade runt på nätet och fastande för freelandern.
                    Så är det någon som har en freelander eller vet något om vanliga fel eller problem!?
                    Vill du ha en bil där motorn rasar efter 10000mil och all el ständigt krånglar köp en Freelander. Jag var helt inne på dessa bilar ett tag, men efter att ha läst ett antal forumstrådar så fattade jag rätt snart varför dom var så billiga. (Vet inte när "nya" modellen som MÅSTE vara bättre kom ut)

Tips är t.ex. Zatzy.com - Sök i Köpråd

I mitt fall slutade det med en framhjulsdriven Volvo, ingen rampgigant men väldigt trevlig att köra, och duger gott och väl till min lilla Linder hoppas jag.

Subaru - Väldigt driftsäkra och med riktig AWD. Dock är det ju ngt man får betala för.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 280 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art