"Gädd-Tävling"... om intresset finns..!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Gädd-Tävling"... om intresset finns..!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Halloj.. Jag vissa saker missa jag att skriva i går kväll.. Min kära sambo jobbar på ett mycket bra företag som kan hjälpa oss med utskrivning och inplastning av sjökort som jag tänkte ingå i start avgiften. Sen med att ha tävlingen efter leken gör inte mig något. För då hinner jag ha mer tid att kolla upp allt runt omkring med boende och priser till vinnaRNA. Men tycker ni att de bara ska vara en båt som vinner eller ska de vara en prispall med 1-2-3. Eller ett riktigt kap för den båt som vinner.

Jag vet med mig att de går en tävling som kostar 1000:- och att alla pengar går till den vinnande båten. Minns bara inte vad den tävlingen heter.

Och fisket i stegeborg blir inte så hårt fiskat bara för att man har en tävling per år. Den finns ju ingen tävling i östergötland´s skärgård. Och till nästa år kanske vi kan byta platts. Vem vet..

Mvh Johan..
    [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Södertrex heter den, längsta gurkan vinner, 2 gånger per år går den.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av PikeArrows Visa inlägg
        Hejsan alla fiskesugna!!

Jag och några vänner tänkte annordna en C&R Pike tävling i området kring "Stegeborg". Stegeborg ligger i S:t Annas skärgård kring Söderköping.

Iden är att hålla den så fort isen har gått och gäddan inte lekt. Början av april tänkte jag att den skulle äga rum.

De som gäller är spinn fiske efter gädda, det som skulle funka bäst är att de som deltar i tävlingen tar med sig sin egen båt "ramp finns". Och i båten får man vara max 3 pers. Den båt med de 5 längsta gäddorna vinner tävlingen. Man fotar med sin telefon eller digitalkamera på en mätsticka som jag kommer att fixa till de båtar som anmäler sig.

Och som start avgift tänkte jag mig 400-600:- för att få ihop till lite bra priser för de som vinner. Sen hur man delar upp priserna sin si mellan i båten vet ja inte än. Eller de är mycket jag inte vet än. För de kanske inte kommer en jävel. Men grejen är ju att ha denna tävling år efter år på samma plats och tid.

Och till folk som vill anmäla sig och kommer en bit bort så känner jag till en kursgård som jag kan få bra priser för övernattning.

NU VILL JAG HA FEEDBACK PÅ VAD MAN KAN ÄNDRA PÅ OCH GÖRA BÄTTRE.
        Hej Pike Arrows; Det skulle kanske vara läge att ta med sig några "gäddproffs" och åka ner till S.t Annas skärgård och samtidigt försöka lära sig lite om gäddfiske. Undrar just om min gamle vän greve Magnus Stenbock, Herrborum har gästrummet ledigt? Kontakta gärna fotografen Ivan Terzi på TV4, för där i S:t Anna går det verkliga monstergäddor! Det förvånar mig inte om den tyngsta gäddan på tävlingen kommer att väga någonstans mellan 15 och 17 kilo!
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Pike Arrows; Det skulle kanske vara läge att ta med sig några "gäddproffs" och åka ner till S.t Annas skärgård och samtidigt försöka lära sig lite om gäddfiske. Undrar just om min gamle vän greve Magnus Stenbock, Herrborum har gästrummet ledigt? Kontakta gärna fotografen Ivan Terzi på TV4, för där i S:t Anna går det verkliga monstergäddor! Det förvånar mig inte om den tyngsta gäddan på tävlingen kommer att väga någonstans mellan 15 och 17 kilo!
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand
          Det skulle förvåna mig...
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

så Pass.. Känns som de inte var så stort intresse från denna sida att fler ville komma och känna på gädd fisker i skärgården kring östergötland.. Tråkigt,,,
            [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av PikeArrows Visa inlägg
              så Pass.. Känns som de inte var så stort intresse från denna sida att fler ville komma och känna på gädd fisker i skärgården kring östergötland.. Tråkigt,,,
              Det borde väl kunna bli hyffsad lokal anslutning, jag skulle kunna tänka mig att dra ihop ett gäng spöslavar i vilket fall.
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                HAHAHAHAHA Snarare 5-7 kg.

Det är år 2007 i år och inte 1987.

Har fiskat i området i över 20 år och det är riktigt ont om stora gäddor nu förtiden. Dock finns det mycket mindre och det känns som om beståndet håller på att växa till sig, men nå´n 15+ var det länge sedan det kom upp.

S:t anna och i särskilt Slätbaken är duktigt sönderbankad.

Antalet nät och ryssjor är oxå skrämmande stror.

Gästrummet hos greven kan jag varmt rekommendera, en upplevelse!

Hur mår greve Stenbock? Hörde att han var lite knackig!

/Danne

Kommentera

Jag mår bra...
                  Skräddarsydda företagsaktiviteter och konferenser - www.eventguiden.com

Kommentera

Jag skulle gärna vara med på tävlingen.
                    Men som sagt det är nog bättre att vänta till efter leken.
                    Det är ont om C&R tävlingar här omkring.

Kommentera

Är det någon av ovanstående som vet hur gösfisket är i Slätbaken på våren?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 281 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art