"Gädd-Tävling"... om intresset finns..!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Gädd-Tävling"... om intresset finns..!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Gädd-Tävling"... om intresset finns..!!!!

Hejsan alla fiskesugna!!

Jag och några vänner tänkte annordna en C&R Pike tävling i området kring "Stegeborg". Stegeborg ligger i S:t Annas skärgård kring Söderköping.

Iden är att hålla den så fort isen har gått och gäddan inte lekt. Början av april tänkte jag att den skulle äga rum.

De som gäller är spinn fiske efter gädda, det som skulle funka bäst är att de som deltar i tävlingen tar med sig sin egen båt "ramp finns". Och i båten får man vara max 3 pers. Den båt med de 5 längsta gäddorna vinner tävlingen. Man fotar med sin telefon eller digitalkamera på en mätsticka som jag kommer att fixa till de båtar som anmäler sig.

Och som start avgift tänkte jag mig 400-600:- för att få ihop till lite bra priser för de som vinner. Sen hur man delar upp priserna sin si mellan i båten vet ja inte än. Eller de är mycket jag inte vet än. För de kanske inte kommer en jävel. Men grejen är ju att ha denna tävling år efter år på samma plats och tid.

Och till folk som vill anmäla sig och kommer en bit bort så känner jag till en kursgård som jag kan få bra priser för övernattning.

NU VILL JAG HA FEEDBACK PÅ VAD MAN KAN ÄNDRA PÅ OCH GÖRA BÄTTRE.
    [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

tror du de skulle bli bättre om du lägger tävlingen omkring sthlm (vet inte vart söderköping ligger) me tanke på att de finns väldigt många sthlm:are här
    Det här ska du säga till bruden:
    Bit i kudden älskling, jag byter fil!

Kommentera

Stegeborg Söderköping >> http://hitta.se/ViewDetailsPlace.asp...laceId=2698215

354,2 km från dig Volvo_tobbe...

Synd att man e n00b, annars hade vi definitivt kommit...Kan man få återkomma nästa år
      Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

De är ju så om man är en inbiten 08á då hittar man bara till "Medis" typ.. Men söderköping ligger inte så väldigt långt från EM i gäddtävling. Där hela gädd eliten kommer på hösten. Västervik om ni vet vart de ligger.. Men men.. Får se om de är några andra som är mer sugna..
        [FONT="Times New Roman"]Nu rockar vi, drar och fiskar ännu mer fisk. [/FONT]

Kommentera

Minimimått för anmäld gädda?
          Skepparmöte är väl bra att ha innan start?
          Säg till att alla skall ha flytväst eller flytoverall?
          Vad kostar sjökort för området, om det inte är för
          dyrt så kan man köpa ett gäng och plasta in, ge
          till dom som inte är hemma i området.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Hmm...

...nja ska ni verkligen släpa in massa utsocknes på hemmavattnet?
            Slätbaken hamras ju rätt bra ändå.

Vi kan ta en match. Team Pike arrows mot Team Gorilla?!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av PikeArrows Visa inlägg
              Hejsan alla fiskesugna!!

Jag och några vänner tänkte annordna en C&R Pike tävling i området kring "Stegeborg". Stegeborg ligger i S:t Annas skärgård kring Söderköping.

Iden är att hålla den så fort isen har gått och gäddan inte lekt. Början av april tänkte jag att den skulle äga rum.

De som gäller är spinn fiske efter gädda, det som skulle funka bäst är att de som deltar i tävlingen tar med sig sin egen båt "ramp finns". Och i båten får man vara max 3 pers. Den båt med de 5 längsta gäddorna vinner tävlingen. Man fotar med sin telefon eller digitalkamera på en mätsticka som jag kommer att fixa till de båtar som anmäler sig.

Och som start avgift tänkte jag mig 400-600:- för att få ihop till lite bra priser för de som vinner. Sen hur man delar upp priserna sin si mellan i båten vet ja inte än. Eller de är mycket jag inte vet än. För de kanske inte kommer en jävel. Men grejen är ju att ha denna tävling år efter år på samma plats och tid.

Och till folk som vill anmäla sig och kommer en bit bort så känner jag till en kursgård som jag kan få bra priser för övernattning.

NU VILL JAG HA FEEDBACK PÅ VAD MAN KAN ÄNDRA PÅ OCH GÖRA BÄTTRE.
              Jag anser att ha en fisketävling precis före gäddleken är ganska dumt
              mot dem stora gäddhonorna...Vilket iofs allt gäddfiske är då!
              Detta är inget gnäll,bara en åsikt

Kommentera

400-600:- , Är inte det lite dyrt för en tävling. ?
                http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Krilla L Visa inlägg
                  400-600:- , Är inte det lite dyrt för en tävling. ?
                  med 3 pers i båten blir det inte så farligt. Tycker som janke att det nog skulle vara bättre att lägga tävlingen på efterleksfisk.
                  Tube for life

Kommentera

Efterlek är betydligt bättre. Geografiskt är det nog inga problem, heller inte priset. Sen är det ju så att tar man betalt så ska det också vara bra arrangerat. De inplastade sjökorten kan ju vara en bra och schysst gest.

Kan nog få ihop ett skönt 08-lag som kommer på besök.

Keep up the good work !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 272 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art