Lära sig ett bete... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lära sig ett bete...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Sommartid, åker jag till en P&T sjö så är det bara knosas dynamiten som gäller. Kastar långt och går bra att veva hem vid grunt vatten. Väldigt skoj att se regnbågarna göra gäddplogar i vatten ytan innan dom hugger. Orange med svarta prickar.
    Förr kastade jag bara med lotto spinnaren. Men jag kastar längre med dynamiten. Grönare på andra sidan. Boostar väl hoppet lite. Lotto spinnaren ser jag dock som mer fiskfångande. Men deras pris börjar bli i överkant. Dynamiten har dom då och då 2 för 100 kr lokalt.

    Förr så dominerades mitt gädd och abborrfisket av Koppar mepz storlek 3 och Vibrax silver med röda prickar på skeden. Är fortfarande dom drag jag väljer när jag ska till en liten insjö, eller fiska av en grynna på större vatten. Mepzen går grunt och bra om det är mycket gräs eller om fisken är mer på hugg och tittar upp. Vibraxen går djupare, lättare att fiska av närmare botten.

    Men jag har ju först nu börjat våga mig på wobblers. Särskilt att kasta i en par under förflyttning och bonntrolla lite. Ibland får man ju en fin borre till röken eller farbrorn. Men oftast så sprattlar det en gädda i andra änden.
    Känner jag att dagen är bra för tålamod så kan jag även försöka kasta med dom. Funkar ju ibland utan trassel.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    66 svar
    14 846 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art
     
    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
    22 svar
    3 172 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Nextline  
    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
    9 svar
    946 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
    26 svar
    8 327 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
    12 svar
    2 657 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
    Arbetar...
    X