Ursprungligen postat av widetrak
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Måtte de ändå bli isfritt igen.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inläggVi har några centimeter is på mina små insjöar runt söderort (Stockholm). Försvinner eventuellt om ett par dagar då det väntas bli flera plusgrader och regn innan det vänder på nytt.
Hur fungerar spinnfisket i mindre insjöar efter gädda när vattnet är riktigt kallt, är det potentiellt lika bra som i lite varmare vatten eller krävs det större tålamod och mera bottennära fiske? Jag har tidigare inte brytt mig om att fiska på vinterhalvåret varför jag har dålig koll.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Capsizer 2 Visa inläggVem vill ha isfri vinter? Njutningen att dra angelgäddor och pimpla abborre övergår det mesta man får uppleva i öppet vatten.
Tyvärr regnar nog den lilla is som lagt sig bort av skitvädret som kommit idag,
/ P.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Capsizer 2 Visa inläggVem vill ha isfri vinter? Njutningen att dra angelgäddor och pimpla abborre övergår det mesta man får uppleva i öppet vatten.
Tyvärr regnar nog den lilla is som lagt sig bort av skitvädret som kommit idag,
/ P.
Då var det pimpling, angelgäddor och lakepimpling som gällde.
Ja, det är ett lustigt väder som vi har nu om vintrarna.
Mamma berättade att när hon bodde i Malmö under sin barndom så kunde man åka spark på Malmös gator och skridskor på Pilbodammen? Var det rätt stavat? Detta var ju på 30-talet framåt 40-talet innan hon flyttade för vidare studier?Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Du är en förståndig person Capsizer2! Inte ville jag ha en isfri vinter när jag bodde i Huskvarna el. Aneby.
Då var det pimpling, angelgäddor och lakepimpling som gällde.
Ja, det är ett lustigt väder som vi har nu om vintrarna.
Mamma berättade att när hon bodde i Malmö under sin barndom så kunde man åka spark på Malmös gator och skridskor på Pilbodammen? Var det rätt stavat? Detta var ju på 30-talet framåt 40-talet innan hon flyttade för vidare studier?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Jag är född och uppväxt i Malmö och jag minns när jag var liten påg på 70-talet att det var massor med snö varje år. Och helt rätt att man kunde åka skridskor i Pildammsparken. Jag flyttade från Malmö -97 och då vart det inte så mycket på vintrarna.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Ok! Jag är glad att jag inte född i Malmö med omnejd med tanke på hur rå havsluften är när den sveper in från sundet. Det är precis som när det blåste nordanvind in från Vättern in över Huskvarna-Jönköping.
Kan ju inte klaga precis vart jag bor idag, massor med småsjöar och ett stenkast till Mälaren. Är ganska bortskämd med mycket vatten, hade jag varit singel och inga barn hemma hade jag nog fiskat varje dag.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Nja, jag är glad att jag flyttade därifrån. Men har fina minnen från Malmö, då vart det inte som idag.
Kan ju inte klaga precis vart jag bor idag, massor med småsjöar och ett stenkast till Mälaren. Är ganska bortskämd med mycket vatten, hade jag varit singel och inga barn hemma hade jag nog fiskat varje dag.
Ja, det är rätt bra med vatten där uppe.
Jag var singel under långa perioder när jag fiskade som mest, och det gav resultat.
Ibland hade jag turen att träffa en fiskeintresserad brud och då var det mycket fiske.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggAbstinensen blir allt värre, behöver känna gäddans knyckar i spöhandtaget eller iaf få känna tyngden av ett stort bete som med självförtroende långsamt spinns hem.
Hur är isläget hos er? Öppet vatten? eller sitter ni med och sippar på en spetsad blossa, filar krokar och inbillar er att isen snart går upp igen?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 293 visningar
1 gilla