Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Måtte de ändå bli isfritt igen.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inläggLigger väl iallafall en 20-30 cm is på sjöarna men nångång mitten/slutet av Maj kan man nog sjösätta båten igen. I år sjösatte jag 1 Juni.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
Kommentera
-
Vi har några centimeter is på mina små insjöar runt söderort (Stockholm). Försvinner eventuellt om ett par dagar då det väntas bli flera plusgrader och regn innan det vänder på nytt.
Hur fungerar spinnfisket i mindre insjöar efter gädda när vattnet är riktigt kallt, är det potentiellt lika bra som i lite varmare vatten eller krävs det större tålamod och mera bottennära fiske? Jag har tidigare inte brytt mig om att fiska på vinterhalvåret varför jag har dålig koll.
Kommentera
-
Någon jäkla ordning ska det vara! Alla ska ha vinter och is innan det blir vår o man får sjösätta båt o doppa draget.
Kalix och Norrbotten!Senast ändrad av lsjonsson; 2019-12-03, 14:46.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggRegnar hos mig nu så förhppningsvis är den tunna isen borta imorgon så jag kan göra några kast.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Det var ju vissa vintrar när jag bodde i Huskvarna och Anbey som det knappt var någon is på sjöarna och ett par vintrar så fick båten ligga i till våren och då var det ingen is alls på Ralången som var mitt hemmavatten men någon gös fick jag inte. Bara småpinnar (Gäddor mindre än 10 kg).Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Jag får lite nytändning när man får gå ut på nyisen och ismeta gädda eller pimpla abborre. Tycker det är fantastiskt rogivande att sätta ut ismetespöna strax före gryningen, vilket inte är så tidigt som det låter eftersom det ljusnar i halvniotiden. Sen tända en eld, dricka kaffe och möta de första solstrålarna som värmer gott i en frusen själ. Sen är det bara invänta första fället! Lev i nuet och MED årstiderna!
- Gillar 3
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 384 visningar
1 gilla