fiskekläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskekläder

är det någon som har tips/egna erfarenheter av bra fiskekläder? tänkte närmast på geoff andersons byxa "urus" och sierras byxor
    extreme pants. sierra har även några nya byxor men ja vet inte vad dom heter, finns med neoprene i baken. även lite tips om jackor (ej vadar) vore kul att få, dom ska tåla lite regn./fredrik
    BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Jag kör 100% fjällräven men blir oftast Vision vadare o Vision vadarjackan över dom
    Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

ja kör med försvarets byxor och ron thomson jacka
      Blää

Kommentera

Har precis köpt ett par fjällräven men inte hunnit testa dem ännu. Man vaxar dem för få dem vatten- och vindtäta. I varmare/torrare väder tvättar man ur vaxet för att få lite svalare byxor. Vet som sagt inte hur pass bra de är. Återkommer med en rapport senare.

Funderar också på jacka. Tittade först på diverse gore-tex-jackor men eftersom jag oftast har större problem med svett är regn tror jag att det skulle vara bättre med en jacka typ Windstopper. Den håller dig torr ett tag men inte lika bra som Gore-tex. Å andra sidan andas den bättre än gore-tex. Finns även jackor i Fjällrävens g1000-material som går att vaxa om det skulle behövas. En klasskompis har köpt en anorak från Klättermusen (http://www.klattermusen.se/swe/index.shtml) som är gjord i någon slags bomull och som håller dig torr ett tag i regnet men som tydligen ska vara riktigt luftig.
        MVH

JD

Kommentera

Jag kör med Klättermusens bomullsplagg. De är urfina! Vindtäta och prasselfria. Jag jagar nämligen oxå. Då är det viktigt att röra sig tyst.

Dock två nackdelar:
          I ett utdraget regn blir man blöt, oavsett vad Klättermusen säger. OK, lätt regn i max en timma klarar man, men sen...
          Plaggen från Klättermusen är dyra. Faktisk bland de dyraste man finner.
          Kvaliteten är dock kanonbra! Servicen är oxå toppen i den mån man behöver nyttja den! Personalen är MYCKET kunnig, trevlig och tillmötesgående, när man ringer.

Själv kompletterar jag med ett fjäderlätt regnställ; jackan från Marmot och byxorna från Tierra.

Inköpsställe för Göteborgare är Fjällsport: www.fjallsport.se

Kommentera

hm.klättermusens kläder har jag minnsan missat helt,men det verkar ju vara jättefina grejer!

Edit/jaha,nu såg jag priserna.antingen är jag snål eller så är det så dyrt med riktiga kläder.
            Senast ändrad av scanvrak; 2003-05-06, 19:07.

Kommentera

Jag kör med en Westbeach snowboard jacka. Har 2 st snowboard jackor och båda fungerar riktigt bra! KOstar dock runt 2000 kr.

Kommentera

bra kläder

Pro Guide Byxor är sydda i Enprotex, ett vattentätt material som andas ut fukt och kondens. Byxan har förstärkningar på knäna och i baken för extra komfort, samt fyra fickor, varav två är placerade en bit ner på benet. Med kardborreförslutning och snölås nere vid fotlederna och dragsko uppe i midjan kommer de att hålla dig varm och torr även i de värsta skyfallen.

Pro Guide Jacka är sydd i Enprotex, ett vattentätt material som andas ut fukt och kondens. Jackan har ett flertal praktiskt placerade fickor, bland annat en stor på ryggen. Dessutom är den skuren tillräckligt högt för att inte vara i vägen när du har vadare på dig, men bylsig nog för att inte halka upp när du sträcker dig. Jackan är förstärkt i armbågar och över axlarna där mest slitage uppstår. Huvan skyddar bra mot regn och snö utan att smita åt.

Finns att köpa på www.fishit.com

Använt grejerna själv kanon!!!!!!!!!
                Bifogade filer

Kommentera

jacka

jackan
                  Bifogade filer

Kommentera

Beställde en katalog från http://www.idefixteko.se. De har riktigt snygga och riktigt billiga kläder, exempelvis skaljacka från 498:-, fleecetröjor, byxor, anorakar, syntetunderställ, gore-tex-skor/-kängor från 800:-, ryggsäckar m.m. Både jag och sambon ska beställa lite prylar därifrån senare. Återkommer med recension.
                    MVH

JD

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 248 visningar
                    1 gilla