var ute med båt runt ön i limhamn. fångade en del horngäddor och många tappade. tricket är att använda liten krok
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Horngädda
Collapse
X
-
Jag hoppas att ni gör ngt vettigt med era fångade näbbisar och inte slänger fångsten i soptunnan som denna snubben: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/....php?iid=49044
Kommentera
-
horngädda Amundön? har någon testat i år?
hallå fiskevänner! jag är ny här på forumet och behöver er hjälp med tips och erfarenhet! jag skall ner till GbG onsdag till söndag med min lilla dotter. jag är från gbg men bor i sthlm sedan-96. har mor i gbg och far på orust. där brukar jag alltid blöta linan efter havsöring och makrill men hittills inte i gbg. blev så sugen på att prova näbbis-fisket där i krokarna, typ amundön eller runt kungsbacka, naturligtvis alla arter av intresse. Har någon provat Amundön i år efter näbbis och havsöring eller har ni kanske bättre förslag, fiskar helst fluga men tar med bombarda-tacklat spinn oxå! Kul! vilken tid på dygnet är det som gäller? behöver man slåss med badj_vlarna? tackar för alla svar på förhand.per-sthlm
Kommentera
-
jag tänker catch & release för min del. Min farfar kokade ibland in näbbgädda när jag var barn, rätt gott vad jag minns. kanske ett gott tips till ngn, tyvärr vet jag inte exakt hur han gjorde.
Man blir många gånger MYCKET förvånad och besviken på hur många fritidsfiskare och även många som kallar sig sportfiskare behandlar fisken de får på kroken och omgivningen runt omkring där de fiskar. tar upp fisk de inte vill ha och som du skrev i ditt inlägg, slänger i soperna eller i skogen. Många syndare där ute. Hoppas att ett gott uppförande av seriösa fritids/sportfiskare kan influera fler till att göra rätt för sig.
per-sthlm
Kommentera
-
får man fråga lite närmare var runt kungsbacka man fiskar. jag känner inte till området mer än kartbilden av kungsbacka fjorden, onsala, gottskär och så har jag sett ett stort grundparti mellan Åsa-frillesås( utlopp)-ringhals. Hade hoppats någon testat amundön ty det ligger ju närmare gbg, i och för sig bara med ngr mil. mycket tacksam för fler tips och riktlinjer.
per-sthlm
Kommentera
-
Kommentera
-
jepp fiskar "näbbisar" med fluga. riktigt jävla kul men det är rätt så bra slitgöra för dom vill ha fart på flugan så man får som jag tycker är bäst sätta spöt i armhålan och dra hem linan i en sanslös takt med båda händerna. Jag kör med flytlina och sjunktafs (snabbsjunkande) och flugor som brukar gå jävligt bra är bla mickey finn och minnows (epoxyflugor som imiterar småfisk)
Kommentera
-
horngädda lomma???
jag är ny på sidan och jag har fiskat i lomma några ggr och jag undrdr om det finns horngädda i lomma och var isofall?? är det på piren då och på ön i limhani i malmö var kan man fiska horgädda där?? var att det går men det ej var så om någon kan lägga ut en karta skulle jag vara glad
Kommentera
-
Det är verkligen för tidigt för horngäddan att nå våra kuster, men om du är intresserad av när det går att fiska dom så brukar det börja i slutet av april och fisket är som bäst första veckan in i Maj månad.
Du kan i princip fiska överallt på Ön i Limhamn men personligen tycker jag det är bäst längst ut på stenarna, jag föredrar höger sida."The person who views the world at 50 the same as he did at 20, has wasted 30 years of his life." - Muhammad Ali
Skitfiske!
http://www.teammalmokustfiskarna.tk
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 369 visningar
1 gilla