Spook fiske - erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spook fiske - erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

igår var jag o en kompis på en fisketävling, när vi inte hade fått något på hela dagen, körde vi lite ytbete och då fick han 2 abborrar över kilot på samtidigt, en på främre och en på bakre kroken det var häftigt

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
      Ang. Spooken.
      Jag har kört igenom en uppsjö walk the dog beten som går ytligt, men inlibt min mening är det ingen som är så lättfiskad som Super Spooken.
      Därför åker den alltid på när folk ska lära sig tekniken. Rassel eller inte, tror inte det görs så stor skillnad. När jag började för 5år sedan fanns typ bara Zaran i butikerna och den gavi skitbra med fisk den oxå.
      Skillnaden mellan Zara och Super är dock rätt stor, förutom rasslet (som alla vill ha) så är seuper spooken inte bara lite längre, den har en ngt bättre balansering som gör den lite mer glidande och något större register i fisket. Även flytkraften är ngt hägre i Zaran.
      Jr. är en liten killer....lika perfekt balanserad som Super. Och förföriskt rassel.
      Men super spooken är nog den som ger mest fisk trots allt.

Mejla info@wiggler.se om du söker vilka butiker som säljer super spook. Annars kan du ta kontakt med Leif Engström på www.trumman.com Det är mannen som först tog hem dem till Sverige.

Lassie, verkar skumt, antar du fiskar på platser där abborren inte trivs, eller så har du sån osis att abborren vägrar ta på ytan, har hört om sådana tendenser från speciellt mkt grunda sjöar med stora borrar.
      Men å andra sidan är ju ett gäddhugg ballare.......men iofs, ett koppel abborryggar som drar i ytan efter betet är ju coolt det med
      Jag har funderat mycket över Zaran, den känns som en dålig protoyp avv super coh junior... Håller inte med om att super spooken ger mer fisk, däremot större, jag hade betydligt mer fisk på jr de första åren men skulle aldrig byta tillbaka. Medelvikten på super spook fångade fiskar är istället märkbart högre och väl värt färre hugg... Numera byter jag istället ofta från S till J och vice versa när fisket är trögt och jag är på en säker plats. Ibland är dessa byten effektiva och utlöser hugg nästan omgående... Det finns så mycket att lära sig å så lite tid....Huvvaa....
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Zaran är orginalet och de andra modellerna är sas. utvecklade Zaror.
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Är fisket med ytbeten endast gångbart när abborren jagar i ytan?
          Detta händer väll inte allt för ofta?

Kommentera

Ursprungligen postat av Borrul
            Är fisket med ytbeten endast gångbart när abborren jagar i ytan?
            Detta händer väll inte allt för ofta?
            Inte alls, i de flesta fall lockar du fisken till ythug... Har du turen att de jagar är fångst nästan garanterad
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Jag fiskar mycket i Nissan, som är en relativt stor å (eller älv). Den håller rätt stor Abborre, men den är svår att få upp. Gädda är det desto vanligare att man får.
              Jag tycker att Super Spooken ger mer, än Zara Spooken, och jag håller med att Super Spook ligger bättre och är mer balancerad.
              Bägge varianterna är underbara att fiska med. Jag har ca. ett 15:tal av dem.
              Däremot har jag aldrig provat Super Spook jr.
              Det som inte dödar,det härdar.

Kommentera

Själv så älskar jag super spooken!!! Gillar inte alls zara spooken, som jag tycker är mest svårfiskad av alla 3 nämnda, tycker tom. då att junioren är mer lättfiskad än zaran.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
                  Själv så älskar jag super spooken!!! Gillar inte alls zara spooken, som jag tycker är mest svårfiskad av alla 3 nämnda, tycker tom. då att junioren är mer lättfiskad än zaran.
                  Håller med dig, tycker även att jag kan fiska en Jr mer hetsigt än Super. Den blir riktigt ettrig när man sätter fart...
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Som Push-Up skriver, så är Zaran "originalet". Nu ska man dock ha klart för sig att Zaran från början var gjord av trä när det började göras i slutet av 1800-talet. Och egenskaperna på dessa gamla skiljer sig från dagens plast.
                    Skulle nog säga att det närmaste man idag kommer en gammal original-zara, är hos lilla Poe´s Jackpot..Den har en gång som är i princip identisk med den gamla trä-zara jag har i mina lilla samling antika beten..

För övrigt tycker jag det är lite lustigt med att alla bara pratar om just zarorna och suprarna..Det finns massor med lika bra ytbeten från alla möjliga tillverkare..Det mesta handlar ändå att vara vid rätt plats vid rätt tillfälle än vilken modell av "spook" man använder..
                    Själv har jag haft mina bästa fisken med Super Spook, Spit n Image, Jackpot och Jumpin Minnow..Ingen har varit varken bättre eller sämre, utan jag har kört med det jag kände för att använda för stunden. Så mina lyckade ytfisken efter abborre tror jag inte hade med vilket bete jag använde, utan mer på att jag var på rätt plats när det var jaktdags..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                      Som Push-Up skriver, så är Zaran "originalet". Nu ska man dock ha klart för sig att Zaran från början var gjord av trä när det började göras i slutet av 1800-talet. Och egenskaperna på dessa gamla skiljer sig från dagens plast.
                      Skulle nog säga att det närmaste man idag kommer en gammal original-zara, är hos lilla Poe´s Jackpot..Den har en gång som är i princip identisk med den gamla trä-zara jag har i mina lilla samling antika beten..

För övrigt tycker jag det är lite lustigt med att alla bara pratar om just zarorna och suprarna..Det finns massor med lika bra ytbeten från alla möjliga tillverkare..Det mesta handlar ändå att vara vid rätt plats vid rätt tillfälle än vilken modell av "spook" man använder..
                      Själv har jag haft mina bästa fisken med Super Spook, Spit n Image, Jackpot och Jumpin Minnow..Ingen har varit varken bättre eller sämre, utan jag har kört med det jag kände för att använda för stunden. Så mina lyckade ytfisken efter abborre tror jag inte hade med vilket bete jag använde, utan mer på att jag var på rätt plats när det var jaktdags..
                      Hörru, ska du inte ta o komma den 17:e? Vore jättekul...
                      "Keep it simple"

//Jan O
                      www.fisheco.se
                      www.brofiske.net
                      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27