Spook fiske - erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spook fiske - erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spook fiske - erfarenheter?

Ytfisket är ju större än någonsin nu! och ett abborrfiske med en spook har jag förstått är utöver det vanliga.
    Vad är det egentligen som är så speciellt med just spooken? för gången är ju inte så speciell? side-to-side och lite rasselkulor?

Kom gärna med erfarenheter ang detta bete!

Bajsfiske på er!
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

när du ha fått ditt första koppel med halkilos abborrar som jagar din spook i vild fart så fattar du nog, världens roligaste fiske helt enkelt....

Kommentera

~

Finns hur många ytbeten som helst som är minst lika bra.

Att just spooken har blivit populär är som tex buster och betyder inte att det är det bästa betet.
      Fick en kilos borre på ytbete förra hösten och ja kan säga det är känsla att se fisken hoppa eller ta betet vid en ytexplotion.. riktigt kul också att se dem jaga den!

Kommentera

Skaffade mig min första spook idag. En super spook jr , dock var det extremt dåliga fiskeförhållanden men var tvungen att testa den ändå. Kan tillägga att jag är novis på ytfiske likväl. Fick ingen fisk på spooken men det fick jag inte på något annat heller(wobbler, spinnare, drag m.m.), Men däremot fick jag 3 olika måsar som tog spooken och släppte det i luften plus en skrattmås som satt på ett tag innan den släppte. Slutledning: Om spooken är realistisk nog för att måsar ska ta den så är den realistisk nog för gäddor och aborre
        Skitfiske på er!

Kommentera

Min erfarenhet med Spooken är att, här hemma är gäddorna som galna i dem, men inte en enda aborre har jag fått.
          Är det någon som vet, vem i Sverige, som säljer Super Spook nu för tiden?
          Det som inte dödar,det härdar.

Kommentera

Ja, trumman säljer super spook.

Men det kan ju inte vara svårt alls att göra sin egna spook. rätt simpel konstruktion. känns inte så lönt att lägga ner hundralappar när man kan göra en själv =)

Kommentera

Ursprungligen postat av n0rell
              Ja, trumman säljer super spook.

Men det kan ju inte vara svårt alls att göra sin egna spook. rätt simpel konstruktion. känns inte så lönt att lägga ner hundralappar när man kan göra en själv =)
              Inga problem att tillverka, se bara till att göra den i ett inte allt för tungt träslag samt att ha lätta öglor, annars dyker den gärna.

Annars tycker jag att det är lite halvsnålt om man inte vill lägga 100:- på en spook. Jag menar, det är inget bete man sätter i botten i första taget direkt.
              Senast ändrad av ob; 2006-06-10, 10:37.

Kommentera

Ursprungligen postat av ob
                Annars tycker jag att det är lite halvsnålt om man inte vill lägga 100:- på en spook. Jag menar, det är inget bete man sätter i botten i första taget direkt.
                Snålt och snålt..
                Har man en tajt budget så finns det inte mkt man kan göra, är i en liten krisperiod just nu. Dessutom är känslan att kroka fisk på egena beten 48 x mysigare! Eller tycker du inte?

Kommentera

Ursprungligen postat av n0rell
                  Snålt och snålt..
                  Har man en tajt budget så finns det inte mkt man kan göra, är i en liten krisperiod just nu. Dessutom är känslan att kroka fisk på egena beten 48 x mysigare! Eller tycker du inte?
                  Tight budget, visst. Det jag menade var att man inte behöver tillverka själv enbart för att spara en hundring, eftersom en spook har klart låg driftkostnad.

Kommentera

Ang. Spooken.
                    Jag har kört igenom en uppsjö walk the dog beten som går ytligt, men inlibt min mening är det ingen som är så lättfiskad som Super Spooken.
                    Därför åker den alltid på när folk ska lära sig tekniken. Rassel eller inte, tror inte det görs så stor skillnad. När jag började för 5år sedan fanns typ bara Zaran i butikerna och den gavi skitbra med fisk den oxå.
                    Skillnaden mellan Zara och Super är dock rätt stor, förutom rasslet (som alla vill ha) så är seuper spooken inte bara lite längre, den har en ngt bättre balansering som gör den lite mer glidande och något större register i fisket. Även flytkraften är ngt hägre i Zaran.
                    Jr. är en liten killer....lika perfekt balanserad som Super. Och förföriskt rassel.
                    Men super spooken är nog den som ger mest fisk trots allt.

Mejla info@wiggler.se om du söker vilka butiker som säljer super spook. Annars kan du ta kontakt med Leif Engström på www.trumman.com Det är mannen som först tog hem dem till Sverige.

Lassie, verkar skumt, antar du fiskar på platser där abborren inte trivs, eller så har du sån osis att abborren vägrar ta på ytan, har hört om sådana tendenser från speciellt mkt grunda sjöar med stora borrar.
                    Men å andra sidan är ju ett gäddhugg ballare.......men iofs, ett koppel abborryggar som drar i ytan efter betet är ju coolt det med
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 291 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art