Vad gör man för fel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör man för fel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av vibrax
    Jo tack för råden. Men jag har lixom fiskat här i mina trakter i 4 år och den största gäddan är på 5kg. O jo jag känner till vattnen hyfsat. o båt har vi i vissa sjöar vi fiskar. Ekolod har vi ej tillgång till börjar verkligen få panik nu. O jag har läst en jävla massa böcker o kollat i en jävla massa tidningar. Nästa steg blir dynamit

ekolod är 50 % av fisket... vet du inte hur det ser ut under dig är det omöjligt att veta vart fisken står....
    då blir det ju bara slumpen istället om du trollar. fiskar du i grunda vikar kan du ju se botten, men på djupare vatten blir man ju helt lost.

när jag fick mitt första ekolod så ökade fångststatistiken rätt ordentligt... storleken också för den delen.

köp ekolod!!.. det är värt varenda öre, jag lovar dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
      ekolod är 50 % av fisket... vet du inte hur det ser ut under dig är det omöjligt att veta vart fisken står....
      då blir det ju bara slumpen istället om du trollar. fiskar du i grunda vikar kan du ju se botten, men på djupare vatten blir man ju helt lost.

när jag fick mitt första ekolod så ökade fångststatistiken rätt ordentligt... storleken också för den delen.

köp ekolod!!.. det är värt varenda öre, jag lovar dig.
      Jo men vi funderar på och köpa en elmotor först. för det är svårt o hålla bra hastighet när man trollar i mycket vind med bara åror. Du har kanske några tips på billig elmotor och ekolod?

Kommentera

Om du har tillgång till roddbåt, så rekommenderar jag att du skaffar ett drivankare istället för ytterligare ett par drag.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kommer själv från Perstorp så dom sjöarna du nämner känner jag till ganska väl. Jag har aldrig under alla år fått någon stor gädda där och man hör inte om många storfångster heller precis. Botten är helt värdelös, full med dynga och stubbar. På sommaren när vattnet står lågt så får man bottennapp stup i kvarten och har dynga på kroken i stort sett varje kast.
          Har dock inte fiskat så jättemycket dom två-tre senaste åren.
          Ekolod i denna sjön är nog lite overkill då den som djupast kanske är 2-2.5 meter. Men som sagt ska du fiska här så är båt ett måste, antar att du känner till var du fixar det. Annars är det på Pressbyrån i Perstorp och det kostar 50kr/dag.
          Själv föredrar jag Bälingesjön, där är djupare och betydligt bättre bottenvegetation. Perstorpsjön är bra för karpmete och ålmete.

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
            Jo men vi funderar på och köpa en elmotor först. för det är svårt o hålla bra hastighet när man trollar i mycket vind med bara åror. Du har kanske några tips på billig elmotor och ekolod?

jag kan rekommendera Fishing buddy loden som är enkla och smidiga att ta med sig om du skall använda olika båtar ofta!. har ett fishing Buddy 1200 som jag är jättenöjd med!.

elmotor har jag ingen större koll på eftersom jag inte äger någon själv tyvärr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 305 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art