Vad gör man för fel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör man för fel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad gör man för fel?

Godkväll

Nu behöver jag tips av gäddexperterna här på forumet.

Jag bor i skåne och brukar fiska rätt mycket. Jag o 3 polare var ute idag och fiskade gädda. På 7 timmar fick vi 1 rutten gädda på 3hg och en abborre även bonusfångst en snok. Vattnet är mellan 13-15 grader. Sjön vi fiskade i idag var henriktorp och ybbarp. Kanske någon som känner igen dem för dom är kända för dom stora karparna. Var även några engelsmän som drog upp ett mothugg eller något därifrån förra säsongen om jag ej missminner mig.

Men detta är för lite 1 rutten mini gädda på 7 timmar utdelat på 4 pers funderar starkt på o skita i det nu för man börjar bli less. Det händer också man läser på olika fiska siter att folk skriver "vi var ute 2 dagar i helgen jag och en kompis o tog 50 gäddor" Hur lyckas man? det är knappt vad vi tar på ett år här nere ffs så hjälp vore mycket snällt har ingen ork kvar.

Mvh en Sliten gäddfiskare

de finns folk som har bra vatten och känner till dom väldigt bra därför får de kanske mer.
    om jag vore dig skulle jag lära känna ett vatten där man vet att de simmar mycket eller fina gäddor.åka runt i sjön/skärgården med ekolod och kolla branter och sånt har själv gjort de med väldigt godda resultat.

sen kanske du bara fiskar grunt inte vet jag men då kanske man ska testa fiska lite djupare tex branter djup kanter.

så har jag lyckats..

mvh jimmie
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
      Godkväll

Nu behöver jag tips av gäddexperterna här på forumet.

Jag bor i skåne och brukar fiska rätt mycket. Jag o 3 polare var ute idag och fiskade gädda. På 7 timmar fick vi 1 rutten gädda på 3hg och en abborre även bonusfångst en snok. Vattnet är mellan 13-15 grader. Sjön vi fiskade i idag var henriktorp och ybbarp. Kanske någon som känner igen dem för dom är kända för dom stora karparna. Var även några engelsmän som drog upp ett mothugg eller något därifrån förra säsongen om jag ej missminner mig.

Men detta är för lite 1 rutten mini gädda på 7 timmar utdelat på 4 pers funderar starkt på o skita i det nu för man börjar bli less. Det händer också man läser på olika fiska siter att folk skriver "vi var ute 2 dagar i helgen jag och en kompis o tog 50 gäddor" Hur lyckas man? det är knappt vad vi tar på ett år här nere ffs så hjälp vore mycket snällt har ingen ork kvar.

Mvh en Sliten gäddfiskare

Fisket går ju upp å ned nu på våren är det ju mycket svårare än på hösten ja håller ju oktober som bästa gäddmånad på hela året .
      Det är ju bara å nöta på ingen ide å köpa massa Wobbler om man inte kan fiska med dom. Ja kör mest med 3 sorter Buster jerk Zalt å Salomo slider trollar ja så kanske ja väljer nå fler . Funkar inte Buster jerk så väljer ja en Zalt som man kan fiska riktigt sakta med å det brukar funka.Har vinden legat på åt samma håll så fiskar man i lovart . Å mulet väder är ju å föredra med lite vind soligt å klart väder då är det fiske i skymning å gryning som gäller .Man får va lite envis det är bara å nöta å tro på vad ni gör det hjälper mycket. Å nu på våren är det grunt som gäller all fisk ja fått i vår 15 gäddor har tagit på under 2 m djup oftast runt m . Glesvass är ju å föredra på våren.

Kommentera

Beror mycket på vilket vatten man fiskar i... Går inte jämföra... Körde 3 dagar i en sjö för några veckor sedan.... Blev 2 gäddor... Tillslut bytte vi sjö... Fiskade väl ca 1h och fick 10 gäddor... Mmm.. det skiljer på sjöar och sjöar

Kommentera

Det kommer!!

Den starkaste nyckeln tror jag ändå ligger i att kunna ett eller ett par vatten riktigt riktigt bra.. När du kan allt om sjön, djup, vegetation, bottentyp osv osv.. då kommer du även att få mycket fisk! Läs även massa böcker och kolla på filmer etc.. det hjälper mycket!

Lycka till!
          /Martin

Kommentera

I dom flesta fall heter skillnaden båt.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
              Den starkaste nyckeln tror jag ändå ligger i att kunna ett eller ett par vatten riktigt riktigt bra.. När du kan allt om sjön, djup, vegetation, bottentyp osv osv.. då kommer du även att få mycket fisk! Läs även massa böcker och kolla på filmer etc.. det hjälper mycket!

Lycka till!
              /Martin
              mina ord
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

1. fixa en båt i ett vatten som du hört bra om, tror på
                2. om du inte vet ett skit, kolla djupkartan och trolla runt lite med betena så ser ni branter, hålor och kan så få ströfisk,
                3. Pröva ställen som ni tror på i vattnet och om inte den ena metoden funkar så byt till den andra,
                4. byt kanske tillbaka senare på dagen för samma metod som innan
                5. Gå och handla lite flyt
                6. Lycka till

Kommentera

Jo tack för råden. Men jag har lixom fiskat här i mina trakter i 4 år och den största gäddan är på 5kg. O jo jag känner till vattnen hyfsat. o båt har vi i vissa sjöar vi fiskar. Ekolod har vi ej tillgång till börjar verkligen få panik nu. O jag har läst en jävla massa böcker o kollat i en jävla massa tidningar. Nästa steg blir dynamit

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
                    mina ord
                    ojdå men bara delvis

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar