Lake Touren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lake Touren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

J.A har INGET med Frykentävlingen att göra! Nämnda påstående stämmer inte alls.

Kommentera

Ursprungligen postat av bryggfiskaren
      Alltså så fort nån bankar gädda blir det ett jävla liv men vaför är det ingen som klagar på alla lax bonkar tävlingar och det "bonkar" fisket som finns i östersjön efter lax?? Dom är väl lika mkt värda som gäddor! Jag tycker att man ska sluta och klaga på alla som bonkar nån gädda då och då det är inte fel om vattnet klarar det. men man bheöver ju inte gå till överdrift och bonka var enda gädda som man får!! Sluta klaga och gör något åt det isåfall!! Ex: starta en tävling typ lake tour med endast c&r då skulle jag vara med!!! Men nu finns det ingen sådan trolling tävling i stort format efter gädda så läg ner energin på att starta en sådan tävling och inte bara klaga!!!
      Väldigt bra jämnförelse lax mot gädda. Visst är det...

Tråkigt att man inte får säga vad man tycker utan att få en massa "idiotförklaringar". Alla måste väl få säga sitt? Men kan någon komma och säga att Lake Touren inte var annat än fläskafiske? Motivera gärna...
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Väldigt bra jämnförelse lax mot gädda. Visst är det...

Tråkigt att man inte får säga vad man tycker utan att få en massa "idiotförklaringar". Alla måste väl få säga sitt? Men kan någon komma och säga att Lake Touren inte var annat än fläskafiske? Motivera gärna...
        Flodebanan:Knappast nått att bry sig om,när det bara är nicklöst guest slödder som skriver.Har man inte stake att skriva under med namn,kan man tiga.
        Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
        Orson Welles

Kommentera

Ursprungligen postat av K...
          Flodebanan:Knappast nått att bry sig om,när det bara är nicklöst guest slödder som skriver.Har man inte stake att skriva under med namn,kan man tiga.
          Herregud , fan är du inte vuxen? "slödder"du snackar som någon liten unge. Är ju pinsamt. Om du inte bryr dig så varför kommentera.
          Väl mött alla på Yxningens trollingtävling till sommaren !!!!

Kommentera

Hoppas ni får bra fiske på yxningen,har själv slutat fiska där.Finns andra sjöar som är bättre,där dom inte arrangerar kött-trollar tävlingar.

Angående dina åsikter om mitt ordval,så får jag väl tacka för komplimangen.Skönt att veta att jag har barnasinnet kvar.

Visst hade jag något att säga.Jag skrev ju att Flodebanan skulle strunta i gnäll från guest....... Som inte skriver under sina inlägg.
            Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
            Orson Welles

Kommentera

Tack Tack

Det känns ju jävligt bra och bli kallad för slödder när man säger sin åsikt.. Är inte det e ersonligt på hopp?? De e ju sånt man kan bli bannad för...

Mvh Adam Ludvigsson

Kommentera

Ursprungligen postat av Bryggfiskaren
                Det känns ju jävligt bra och bli kallad för slödder när man säger sin åsikt.. Är inte det e ersonligt på hopp?? De e ju sånt man kan bli bannad för...

Mvh Adam Ludvigsson

Fick dig att skriva under iaf.

Tycker absolut att alla ska få säga sin mening.Men att komma och påstå att bara för att man inte gillar slaktar arrangemang typ laketouren,så gnäller man så fort en gädda bankas,är ju rent skitsnack.
                Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

Orson Welles

Kommentera

Fick dig att skriva under iaf.

Tycker absolut att alla ska få säga sin mening.Men att komma och påstå att bara för att man inte gillar slaktar arrangemang typ laketouren,så gnäller man så fort en gädda bankas,är ju rent skitsnack.

dessutom har jag svårt att se hur det kan vara ett "personligt" påhopp, när det var skrivet anonymt (dvs under "guest").
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

ses på lan!
                    bottennapp är bättre än inget napp!!

Kommentera

k... Enligt mina källor var beståndet av pelagiska gäddor bra förr året ... Förr förra året skrevs det att det var dåligt med pelagiska gäddor kvar, efter som att lake touren gått av stapeln där. Skulle ett helt nytt bestånd av gäddot utveckalts på ett år? Nä sannorlikare är nog att Yxningens formsvakca inte var någoit annat än en formsvacka... Att gäddfisket går i cykler är ett välkänt faktum utanför no kill fiskarnas fantasi värld.

Lake touren är fiskslakt, precis liuka mycket fiskslakt som STM, pimpel tävlingar, metar tävlingar (vissa). Att 100 tals människor samlas och har skit roligt några helger om året, är inte det värt ett dugg? Att då och då annordna fisketävlingar i sjöar som tål beskaffningen ser i alla fall jag som en ganska sund aktivitet. Under de tio år som fryken tävlingen arrangerats har fångsten varierat med ca 100 kg, Förutom för några år sedan, en topp på 900 kg.. (Vanligtvis liggger det runt 500) Destutom har sjön i fråga (fryken)släppt fler tior än någonsin de senaste åren... Att då påstå att gäddfestivalen är något sjön inte klarar av tycker jag känns konstigt.

INGEN jag pratat med är emot C&R klasser, så om alla ni som sysslesätter med att klaga istället skulle göra något är jag övertygad om att nu skulle få tillfället att arrangera sådana. Jag är lika överytgad om att inom en ganska snar tidsperiod kommer flera av "lake tour" tävlingarna att vara catch-and-release:iserad

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 369 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art