Lake Touren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lake Touren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av K...
    Du får kalla mig precis vad du vill,enfaldig,C&R-fanatiker,mattematiker,kvittar vilket,tänker inte ge mig in i ett sådant replik byte.

Du påstår att jag försöker sälja mina teorier som sanningar,har aldrig sagt något sådant.Du verkar ju däremot göra det.
    Nej Kjelle. Jag kallar inte dig før varken det ena eller det andra ovan och inte heller att du sæljer teorier. Jag generaliserar och førklarar før hur jag upplever debatten bland den stora skaran c&r-fanatiker. Det varvar jag med kontrateorier om hur stor vikt c&r har før ett gæddbestånd.

Ursprungligen postat av K...
    Du verkar ju däremot göra det.
    Om du någonstans læser vad jag skrivit så ær det væl precis det jag står før. Att det inte finns någon vetenskaplig sanning. Dessutom bør/måste varje vatten bedømmas individuellt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jultomten!
      att det klubbades 5 gäddor över 5 kilo förra året på sjön fryken är ju då knappast sant! Då denna debatt fortfarande är hyffsat seriös så kan du också försöka komma med seriös information mr frågvis!
      Du seriös, kolla trådnamnet "Lake tour" alltså tour-tävlingen i Fryken, och siffran stämmer. Du får ursäkta om det blev för svårt för dig.

Kommentera

Jag ser hellre att man försöker få bort nätfisket, i några småländska insjöar så höll jag lite koll på några nätfiskares bedrifter, jag jobbade ihop med några av dom, det var ju extremt ofta som dom hade gäddor på 6-9 kg i näten.

Jag såg i början av tråden att någon ifrågasatte laxtrollingtävlingar i östersjön oxå, men jag vet ju att dom allra flesta som ställer upp upp i tävlingarna skulle ha varit ute och trollat ändå och tagit upp fångsten, jag vet inte ifall det är likadant på "Gäddtouren" men kanske.

Dom senaste åren har jag faktiskt bara ätit den fisken som jag har fångat själv, jag vill inte sponsra en sån skitindustri som yrkesfisket är!
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 061 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art