Trollingfart mm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingfart mm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

oj okey. är mest i 2 sjöar den ena är som djupast 6meter i en djuphåla, i övrigt mellan 3-4meter. den andra har någon enstaka djuphåla på bortåt tio meter, i övrigt mellan 3-8meter.

. d
    Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
    Jag fiskar där det är mellan 10-40m djupt. Använder då beten som går på 4-7m djup.

Kommentera

låter ju bra. strike pro har jag nog ingen i min låda, annars är där nog de mesta

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
      [ATTACH=CONFIG]44511[/ATTACH]
      -denna Strike Pro Wobbler med sked modell humungus går i princip att trolla med stillastående

Kommentera

ofan, det låter ju skojjigt. köpte en sådan whopper plopper för ett tag sen, men den har då inte fått något hugg alls kanske ska trolla lite med den då:P

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
        poppertrolling är vad det låter, jag drar ytgående poppers bakom båten på riktigt grunda och beväxta områden, har funkat ovanligt bra, småskitarna hugger vilt och ger bra med underhållning, men fastnar nästan aldrig, men fått bla en på över 8kg på 1,3m. djup på det sättet

Kommentera

jag komme rinte ihåg exakt modellnamn, men du hittar ingen annan wobblare med större sked i deras sortiment så den går nog att hitta.
          men var beredd på att den går jävligt djupt, och det är som att kasta ankare med spöet då den går ner.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dennis_81 Visa inlägg
            vilken storlek anses som "mindre"? ekolod bör vara en sak att införskaffa. även om man har en djupkarta så är det ju svårt att veta exakt var man ska leta. har du några tips på wobblers som gett dig mycket och stor fisk?
            Mindre eller större fisk, ja det har med betraktaren och vattnet att göra.
            För mig så går det en gräns vid ca: 5kg, under så tycker jag att de är mindre och över så tycker jag att de är större.
            Men det är ockej att ha andra åsikter.

Wobbler som jag har fått bra på, ja det är ett antal, men 7" pluggar har funkat riktigt bra under varmare perioder, de har en oregelbunder hetsig gång och ett max djup på 3m, funkar bra även över djupare vatten. Zalt 19cm i naturförger har funket bra om de har varit trögare, då med ett långsamt och lungt rörelser.
            Westins jätte 17cm delade har funkat riktigt bra efter man tagit bort bakre delen och ersatt den med en jigg, men den har varit svårare att kroka med, men många hugg.

En sak till, Abborre, man kan med fördel testa flötestrolling med löja efter dem. En enkelkrock i överläppen på löjan, ett lättare flöte 10-15gr och ett lagomt bly, ha gärna betesfisken ganska högt i vattnet, fler fiskar har möjlighet att upptäcka agnet på det sättet. Tänk bara på att Abborren svälger väldigt snappt.

Farter, Vid flötestrolling bör du sänka farten en del, testa med drivankare, så ska du se att du får ner farten en hel del, Med pluggar kan du hålla ganska bra fart, ligger nog mellan 1,8-2,5 kn.

Lycka till.
            I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Jaha ja med tanke på att den största jag tagit vägde 3 så är allt däröver svinstort i mina ögon:-) har i ett års tid bara dragit upp inga eller sådana runt kilot. Pluggar är det som tomic då du menar? Har provat både salt och westins men aldrig fått något på de. Bomber 16 är det ända som gett mig gädda detta året, vilka knop är den mest effektiv i? Flötestrolling har jag haft funderingar på att börja med, verkar effektivt:-) UOTE=keldor;752046]Mindre eller större fisk, ja det har med betraktaren och vattnet att göra.
              För mig så går det en gräns vid ca: 5kg, under så tycker jag att de är mindre och över så tycker jag att de är större.
              Men det är ockej att ha andra åsikter.

Wobbler som jag har fått bra på, ja det är ett antal, men 7" pluggar har funkat riktigt bra under varmare perioder, de har en oregelbunder hetsig gång och ett max djup på 3m, funkar bra även över djupare vatten. Zalt 19cm i naturförger har funket bra om de har varit trögare, då med ett långsamt och lungt rörelser.
              Westins jätte 17cm delade har funkat riktigt bra efter man tagit bort bakre delen och ersatt den med en jigg, men den har varit svårare att kroka med, men många hugg.

En sak till, Abborre, man kan med fördel testa flötestrolling med löja efter dem. En enkelkrock i överläppen på löjan, ett lättare flöte 10-15gr och ett lagomt bly, ha gärna betesfisken ganska högt i vattnet, fler fiskar har möjlighet att upptäcka agnet på det sättet. Tänk bara på att Abborren svälger väldigt snappt.

Farter, Vid flötestrolling bör du sänka farten en del, testa med drivankare, så ska du se att du får ner farten en hel del, Med pluggar kan du hålla ganska bra fart, ligger nog mellan 1,8-2,5 kn.

Lycka till.[/QUOTE]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 305 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art