Ursprungligen postat av jimmy85
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken kniv använder ni?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Owner Visa inläggJag kör med "Rambokniv", köpte min i slutet av 80-talet och den har en sån där kompass i skaftet, bra om man går vilse :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggTror Du finner all info Du kan önska om knivar och dess användning, skötsel och annat matnyttigt i ämnet i denna tråd, http://www.fiskesnack.com/forum/show...el-knivkunskap
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gimlan Visa inläggHar ett gäng knivar. Men de som får åka med på turerna är en lite mindre Gerber fällkniv. Sen har jag alltid med mig en handgjord kniv. Någon same som gjort den. Köpt på Jokkmokks marknad för en herrans massa årsedan. Sen får min bowie följa med i väskan. Gäddväskan har jag en Mora 2000...
Utöver de får min Fischer filé kniv åka med då jag vet att det ska ätas fisk som är fångad för dagen.
Edit: diamantbrynet lämnar man aldrig hemma! Det sitter på livremmen !
Mora 2000 det är dom där Ljus och Mörkgröna knivarna va? Har för mig att dom är vassa som tusan?
Diamanbryn, låter som ett speciellt bryne?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggEn samekniv av någe slag brukar jag ha med mig. Vass som s***n och väldigt smidig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggJag kör också på en vanlig morakniv när jag fiskar från båt, det duger gott och jag skulle inte börja gråta om jag tappade den i sjön. Jag har andra, finare knivar, men de använder jag i skogen eller när jag fiskar från land.
Jag kan vara lite fumlig av mig och att se en kniv för 1500,- singla ner mot botten på sjön skulle inte vara så kul.
Vad är det för Finare knivar du har som kostar så mycket?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av touchofred Visa inläggJag funderar på en fällkniv jag med, men har inte hittat nån som tilltalar mig än. Förutom Bear Grylls knivarna.. :P
http://www.fallkniven.com/sv
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggOm du är ute efter kvalité så borde du ta en titt på fällknivens sortiment.
http://www.fallkniven.com/svDen som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 379 visningar
1 gilla