Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken kniv använder ni?
Collapse
X
-
jo en aning kanske..Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggDet var brutalt att köra med dubbla vapen!
sen att jag oftast har även en U2 i fickan, gör inte saken sämre... XD
Kommentera
-
Kör själv med en Fällkniven F1 och är mer än J*VLIGT nöjd! Den följer med så fort man är ute och fiskar eller i skogen.Ursprungligen postat av diffanatics Visa inläggKnivarnas kniv är en SOG Gov-Tac som jag alternerar med en Fällkniven F1:a. Riktigt robusta verktyg med kirurgisk skärpa om man sköter om dom, och dom blir dina trogna vänner livet ut.
Jag har satt en liten rem som man kan sätta runt handleden när man är på sjön för att undvika att den lämnas kvar på havsbotten!
Kommentera
-
Det är fascinerande hur olika man kan uppleva saker och ting. Jag har haft många olika produkter från Fällkniven och har inte varit nöjd med en enda =). Stålkvalite och bladform är OK men jag kan inte leva med ett blad som är mer likt en yxa =).
Kommentera
-
Cold Steel SRK,, o en Marttiini Classic hunter, samt en Marttiini MFK-3W
Och en Cold steel mini pendelton att hänga runt halsen.Senast ändrad av JONNIE ROCKER; 2012-11-16, 12:33.
Kommentera
-
Har funderat på att köpa en MArttiine filekniv. Håller dom bra kvalite?Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inläggCold Steel SRK,, o en Marttiini Classic hunter, samt en Marttiini MFK-3W
Kommentera
-
Haha aa, har aldrig sett nån av Fällknivens produkter, så kan inte säga hur kvaliten och resten är..Ursprungligen postat av Peter M Visa inläggDet är fascinerande hur olika man kan uppleva saker och ting. Jag har haft många olika produkter från Fällkniven och har inte varit nöjd med en enda =). Stålkvalite och bladform är OK men jag kan inte leva med ett blad som är mer likt en yxa =).
Men dom kostar ju en del, så dom borde ju vara riktigt bra?
Kommentera
-
Dom är stadiga och vassa men det är min yxa också, som kniv finns det enligt mig bättre val.Ursprungligen postat av touchofred Visa inläggHaha aa, har aldrig sett nån av Fällknivens produkter, så kan inte säga hur kvaliten och resten är..
Kommentera
-
Ja det tycker jag.. det finns ju massa olika prisklasser på Marttiini filéknivar.Ursprungligen postat av touchofred Visa inläggHar funderat på att köpa en MArttiine filekniv. Håller dom bra kvalite?
O som vanligt så får man ju vad man betalar för.
Kommentera
-
Dom är riktigt bra.. Tom väldigt bra...Ursprungligen postat av touchofred Visa inläggHaha aa, har aldrig sett nån av Fällknivens produkter, så kan inte säga hur kvaliten och resten är..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar