Är gäddan bara "ett grönt äckel" för dig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är gäddan bara "ett grönt äckel" för dig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är gäddan bara "ett grönt äckel" för dig?

Med anledning av en mening från Splash International ABs nya annons som lyder:

"Det är roligt att se på folk när det hugger och de har en sjuk fajt och de sprudlar av lycka, men när detta gröna “äckel” syns till sjunker de ihop och blir totalt nedbrutna."

så måste jag fråga hur många här på fiskesnack som tycker samma sak

Jag tycker INTE att gäddan är en grönt äckel... Tycker den är en av våra finaste fiskar, vacker och ibland tillochmed söt (små snipor kan vara riktigt söta ibland, eller så är det jag som är störd, men men).

Att den är slemmig köper jag inte riktigt då den inte är marginellt slemmigare än dom flesta fiskar (abborren är nog den enda jag tycker är så nära "oslemmig" som man kan vara...)
    Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-07-12, 12:24.

Gäddor kan vara otroligt fina! Jag beundrar dom stora gäddornas enorma huvuden och stora gap.

Och som du säger, små snipor kan vara riktigt söta

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1342092145.381255.jpg
Views:	1
Size:	93,1 KB
ID:	1763290

Kommentera

Fiskar man grov abborre eller gös och man tror man har en feting, då blir det lätt att man svär till.
      Men är gäddan över 5-6 så är den alltid välkommen ändå
      Nej gäddor är coola, speciellt som du säger själv, mindre och större!

Kommentera

Tycker väl att gädda kan vara ovälkommen när man fiskar t.ex. öring, men den är ju inte äcklig för det.

En av de läckrare fiskarna vi har enligt mig. Tycker det är en mäktig fisk som är "top of the line" i de flesta vatten. Något majestätiskt över den nästan!

Kommentera

Det är väl idioter som bara tänker på god matfisk som skriver det. Gädda är en av våra bästa sportfiskar och som går att fiska var och när som helst i landet.

Kommentera

Jag älskar gäddfiske och minst 90% av mina seriösta fiskepass läggs på gädda men fiskar jag abborre, öring eller någon annan fisk och får gädda så är dom inte lika roliga (men det blir i alla fall kul fighter på smågäddor med lätt utrustning :P).

Kommentera

Fiskar aldrig efter gädda men kan inte undgå att få den på kroken ibland.En av de senare gånger jag var ute på rödingfiske och fiskade på över 20m djup med en Apex som var agnad med mask så fick jag ett fantastiskt hugg.Efter 15min då jag hängde över båtkanten för att få se de vita fenorna på min drömröding kommer det en gädda på 7,2kg.Den högg på 20m djup och på ett maskat rödingbete med enkelkrok.Så besviken har jag nästan aldrig blivit.
              Tycker inte gädda är gott att äta så det är nog en av anledningarna att jag inte fiskar gädda.

Kommentera

visst är dom slemmiga äckel inget snack om det, men en trevlig sportfisk är det trots allt ändå...tills de skall krokas av...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

En av våra bästa fiskar att sportfiska enligt mig, värd att hålla betydligt högre än att likna vid ett slemmigt äckel i mina ögon.

Kommentera

Gäddan är den finaste fisken vi har i våra vatten tycker jag! ett oförberett hugg får vilken människa som helst att skita i byxorna typ.. hehe.. Lägger all min tid på att fiska gädda. Hatar att fiska öring och alla andra skitfiskar.. Dom nappar ju inte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 284 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art