att mörka sina inköp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

att mörka sina inköp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Frugan såg lite trött ut i fredags när jag mitt i bästa middagstid micklat ihop min senaste slirbromsförbättring över hela middagsbordet. Jag satt där med alla pinaler i högar kring mig och njöt av funktionen vars förmåga kommer att överträffa en Scania's ABS system.
    - Är Du nöjd med Din fiskerulle Ulf? Försökte hon.
    - "Vilken av dem?" svarar idioten.
    - Den Röda.
    - "Vilken av de röda?" Fortsätter idioten som nu snöat in värre än allting utanför.
    - "Den där Du skulle fixa åt han som ringde hela förra veckan?"
    - "Näe den rullen är nog silverfärgad". Idioten är nu förlorad med man och allt.
    - DEN DÄR RÖDA RULLEN SOM LIGGER ÖVER HELA HUSET.
    - VAH!? HAR KATTEN VARIT I MINA LÅDOR? Skrek idioten.

Mitt lönn-innehav av 3 röda rullar i lösa pinaler, vilka skall ställas i proportion till de tre röda som används parallellt med den blå och den blågrå, badade plötsligt i ljus och jag var avslöjad.
    - Jomen jag har fått tag i skrotet jättebilligt, pep idioten som redan förlorat hela debatten. Frugan flinade:
    - Det kan väl inte vara dyrare än såna där trimmade båtV8or iallafall och Du hade väl tänkt att sälja dem förstår jag? Min bil behöver föresten uppgraderas.

Elände!
    - Hur skall mitt värkande behov av ny gäddpåk och ny öringsantenn kunna finansieras under det mörka hotet av en V70 på parkeringen?
    www.utreel.com

Kommentera

Sedan jag slutade fiska i slutet på november har följande inhandlats:
      4 st 10´ spinn Ron T, 4 st ambassadörer, 6 st Scotty spöhållare, 1 st easytroll
      1 st garmin ekolod, några Buster jerk, ca 2,5 km lina, och en st båt med motor.
      Det enda tanten vet om fullt ut är båten och motorn. Det övriga är från en "fantastisk utförsäljning" som Berras i V-ås hade.
      // Cole
      http://sportfisher.se

Kommentera

Hittade ett litet kul citat angående detta ämne...

My biggest worry is that when I'm dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it. ~Koos Brandt
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Den var riktigt bra, den snor jag av dig på engång!!
          Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Jag har både flickvän och föräldrar, som jag måste övertyga att mina nya grejjor är nödvändiga inför. Först förklara för tjejen att det här är bra till d och d... så säger hon oförståendes: aha ok lite tveksamt. Sen sen förvarar jag alla grejjor hemma hos morsan och farsan (där börjar bli fullt nu) så varje gång man kommer hem med nått nytt så kommer det alltid nån pik om att du kan bara använda ett i gången eller nått i den stilen... Men hittills ha ja köpt allt jag "behövt". Dessvärre vill ja ha jerkutrustning nu också, måste fila på en bra historia till den också..

Kommentera

Min flickvänn har insett att det är bäst att vara ovetande om hur mycket alla nya "nödvändiga inköp kostar" Senaste i samlingen är jerkutrustningen + nödvändiga inköp av wobblers, skeddrag, jiggar och jerkbaits på mässan. Men har insett att plano lådan inte rymmer alla nödvändigheter så det får nog bli en låda till på nästa lön....hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                På den tiden man stod under överinseende var det lite lurigt att förklara en del prylar men visst gick det. Värst var det med rullar och spön. Dem hade hon koll på. Såna stod alltid på önskelistan till jul. Märke, modell, pris och inköpsställe. Hon sparade listorna men köpte sånt hon tyckte jag var i behov av. skjortor, böcker och sånt.
                Gick jag och skaffade prylar på egen hand kom listorna och surögat fram ögonblickligen. Jaha matchmetespö! 325 på rea Hmm!! När du redan har vanliga metspön! Det står att de går på en tusenlapp till är!
                Så såna dyra ting bars i största hemlighet ner till sjöboden och togs hem först inför vintern.
                Men numera bestämmer endast plånboken mitt liv. Fast den är en än mera grym tyrann!
                Ja nu ska det snart fyllas år och då får vi se om presenten blir den man önskar sig "Pengar till fiskeprylar" eller om det blir något som hon vill att man ska ha.
                Blir det något som hon vill att jag ska ha"typ nya tavlor till hemmet" så blir det ett nytt fiskespö till henne på hennes födelsedag.
                Tycker att man ska få det man önskar när man väl fyller år.
                Men hoppas lite på att hon köper det som hon vill,så får man ju köpa ett nytt spö till henne på hennes födelsedag "hon hatar fiske " skulle va kul och se hennes min när hon öppnar det.
                Det man önskar ska man få om inte köp det ändå.
                Team Gripen

Kommentera

gör som jag, var ensam så slipper ni mörka
                  my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar