Frugan såg lite trött ut i fredags när jag mitt i bästa middagstid micklat ihop min senaste slirbromsförbättring över hela middagsbordet. Jag satt där med alla pinaler i högar kring mig och njöt av funktionen vars förmåga kommer att överträffa en Scania's ABS system.
- Är Du nöjd med Din fiskerulle Ulf? Försökte hon.
- "Vilken av dem?" svarar idioten.
- Den Röda.
- "Vilken av de röda?" Fortsätter idioten som nu snöat in värre än allting utanför.
- "Den där Du skulle fixa åt han som ringde hela förra veckan?"
- "Näe den rullen är nog silverfärgad". Idioten är nu förlorad med man och allt.
- DEN DÄR RÖDA RULLEN SOM LIGGER ÖVER HELA HUSET.
- VAH!? HAR KATTEN VARIT I MINA LÅDOR? Skrek idioten.
Mitt lönn-innehav av 3 röda rullar i lösa pinaler, vilka skall ställas i proportion till de tre röda som används parallellt med den blå och den blågrå, badade plötsligt i ljus och jag var avslöjad.
- Jomen jag har fått tag i skrotet jättebilligt, pep idioten som redan förlorat hela debatten. Frugan flinade:
- Det kan väl inte vara dyrare än såna där trimmade båtV8or iallafall och Du hade väl tänkt att sälja dem förstår jag? Min bil behöver föresten uppgraderas.
Elände!
- Hur skall mitt värkande behov av ny gäddpåk och ny öringsantenn kunna finansieras under det mörka hotet av en V70 på parkeringen?
- Är Du nöjd med Din fiskerulle Ulf? Försökte hon.
- "Vilken av dem?" svarar idioten.
- Den Röda.
- "Vilken av de röda?" Fortsätter idioten som nu snöat in värre än allting utanför.
- "Den där Du skulle fixa åt han som ringde hela förra veckan?"
- "Näe den rullen är nog silverfärgad". Idioten är nu förlorad med man och allt.
- DEN DÄR RÖDA RULLEN SOM LIGGER ÖVER HELA HUSET.
- VAH!? HAR KATTEN VARIT I MINA LÅDOR? Skrek idioten.
Mitt lönn-innehav av 3 röda rullar i lösa pinaler, vilka skall ställas i proportion till de tre röda som används parallellt med den blå och den blågrå, badade plötsligt i ljus och jag var avslöjad.
- Jomen jag har fått tag i skrotet jättebilligt, pep idioten som redan förlorat hela debatten. Frugan flinade:
- Det kan väl inte vara dyrare än såna där trimmade båtV8or iallafall och Du hade väl tänkt att sälja dem förstår jag? Min bil behöver föresten uppgraderas.
Elände!
- Hur skall mitt värkande behov av ny gäddpåk och ny öringsantenn kunna finansieras under det mörka hotet av en V70 på parkeringen?
Kommentera