Alq, Sover du fortfarande på soffan?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
att mörka sina inköp!
Collapse
X
-
så länge man inte har fler spön än hon har underkläder är det väl lugnt? förresten är alla tjejer antingen sko, bh eller trosfetishister och om jag mot alla odds nån gång skulle skaffa en tjej så skulle jag redan tala om att jag har grejjer för över 70 000 så hon vet vad hon har att vänta sej
my precious....
Kommentera
-
bj
Så sant så sant hittar man något som man är riktigt nöjd ska man ju helst minst två av det (en i reserv). Kanske extra tydligt vid flugfiske börjar med ett spö och en rulle med lina och sedan en extra spole och en lina till.. Då kommer ju tankarna varför inte ha både flyt, intermediate och sjunk tacklat samtidigt för smidigare byten.. sen blir det bara mer och mer.. Sedan kommer det ju nya skojigare rullar och spön och beten som man bara måste ha.
Kommentera
-
Pengar e bara pengar, det märker man fort när man blir sjuk och inte kommer ut. Det kvittar om man skulle haft 17 calcuttor och en Land Rover. Det blir bara inget fiske...:SUrsprungligen postat av Danne67Blir inga ungar, det kan vi båda ta gift på.
Dessutom är det bara pengar! Inget att hetsa upp sig över
sigpic
Kommentera
-
Eller is som kommer i mitten av november så att hela bakantskapskretsen tar upp båtarna (inkl undertecknad), sen blir det inga hållbara isar förrän i mitten/slutet av januari... SEN blir man sjuk och det har hittills suttit i 4 veckor! (Fast ett par ismeteturer har det i alla fall blivit.)Ursprungligen postat av FlodebananPengar e bara pengar, det märker man fort när man blir sjuk och inte kommer ut. Det kvittar om man skulle haft 17 calcuttor och en Land Rover. Det blir bara inget fiske...:S
/D
Kommentera
-
Jag förstår inte problemt, vadå mörka inköp!!!! Det är väl bara att handla när man har råd. Inköp denna månad blir väl ett par nya vadarbyxor i strummodelen och ett nytt flugspö, tittar på ett G. Loomis spö.
Tumlaren
P.s.
jag lever ensam sedan 20 år tillbaka och trivs med det. D.s.trolling är livet
Kommentera
-
Linålen
Danne hur är det med enigheten om hon vill ha just det spöt som du har som favvospö? Eller om hon kommer på att jerkarna ska moddas med blyinlägg?Ursprungligen postat av Danne67Det känns inte helt fel att ha en sambo som gillar fiske (flugfiske för henne och spinn för mig)... Den enda diskussionen är VAR vi skall förvara sakerna och HUR ordningen skall vara...
Och ja, vi har helt gemensam ekonomi, skulle aldrig kunna tänka mig en diskussion om vad som är mitt och ditt och du skall betala det där kvittot osv!!! Nä, alla pengar på samma konto och varsitt betalkort! Funkar i alla fall bra för oss sen en åtta år tillbaka!
/D
Men det är klart 2 uppsättningar av allt är ju bra att ha.
Nu har jag fler spön än vad hon har underkläder!!Ursprungligen postat av Henrik_Lså länge man inte har fler spön än hon har underkläder är det väl lugnt? förresten är alla tjejer antingen sko, bh eller trosfetishister och om jag mot alla odds nån gång skulle skaffa en tjej så skulle jag redan tala om att jag har grejjer för över 70 000 så hon vet vad hon har att vänta sej
Men bra tips kanske är att utjämna just denna faktor. Ja att för varje nytt spö köpa åtminstone en ny uppsättning underkläder till henne....
Nu råkar jag ha ett båtskjul så det är bara att åka raka vägen ner dit och ställa allt nytt! Helt OK med mycket prylar,så länge jag inte har fiskegrejerna hemma!
Kommentera
-
Fungerar bra. Hon gillar flugfiske och köper det hon vill ha där (jag använder hennes överblivna saker om vi flugfiskar samtidigt - flugfiske är inte mitt största intresse direkt). Vad gäller spinn, mete, ismete m m, så är det jag som går först, men vi har dubbla uppsättningar av det mesta.Ursprungligen postat av LinålenDanne hur är det med enigheten om hon vill ha just det spöt som du har som favvospö? Eller om hon kommer på att jerkarna ska moddas med blyinlägg?
Men det är klart 2 uppsättningar av allt är ju bra att ha.
Vi köper m a o vad vi är intesserade av och vill vi båda ha samma sak så har vi dubbelt av den. M a o minimalt med problem :-)
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar