Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskesnacks Abborrefemma 2022
Collapse
X
-
Verkar som att jag missade vårens topperiod med två-tre veckor. Förra året hade jag kanonfiske i hemmasjön direkt efter islossningen när vattentemperaturen bara var några grader. Nu är vattnet 8-9 grader och precis som förra veckan fick jag idag nästan bara abborrpinnar och gäddslipsar.
Till slut förbarmade sig en 35 cm abborre över mitt bete, tyvärr så blev bilden med mätbrädan för dålig för att kunna anmäla till tävlingen :-(
Ska nog prova lite nya sjöar nu tror jag...
- Gillar 1
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inläggVerkar som att jag missade vårens topperiod med två-tre veckor. Förra året hade jag kanonfiske i hemmasjön direkt efter islossningen när vattentemperaturen bara var några grader. Nu är vattnet 8-9 grader och precis som förra veckan fick jag idag nästan bara abborrpinnar och gäddslipsar.
Till slut förbarmade sig en 35 cm abborre över mitt bete, tyvärr så blev bilden med mätbrädan för dålig för att kunna anmäla till tävlingen :-(
Ska nog prova lite nya sjöar nu tror jag...
Kommentera
-
Trots hårda byvindar, där det i motvinden kändes som att kajaken åkte snabbare bakåt än vad jag paddlade framåt, så lyckades jag idag äntligen lura upp en lite bättre abborre på precis under 42 cm och 940 gram.
Skönt att jag inte helt tappat greppet :-)
- Gillar 2
Kommentera
-
För varje skaplig abborre får jag nog upp bortåt 30 gäddor... ja, jag kan byta sjö... men jag trivs i den här lilla pölen och jag har nära till den. Jag har många ggr funderat på om beståndet av abborre skulle gynnas av att jag tog hem alla gäddor i ätbar storlek eller om jag bara skulle tröttna på att äta gädda :-)
Vad tror ni som kollar genesis sociala maps? Sök på "glupen" så hittar ni "min" favoritgöl.
Det är klart vatten men te-färgat och ganska näringsfattigt med få vattenväxter. Lite stråvass och lite braxengräs samt lite näckrosor där botten är grund och lite dyig.
Den enda vitfisken jag har sett är mört och sarv men det borde väl kunna finnas fler arter.
Bör jag börja "bonka" och ta hem gäddor? Kommer jag lyckas hjälpa beståndet av abborre eller kommer jag bara föräta mig på gädda?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggFör varje skaplig abborre får jag nog upp bortåt 30 gäddor... ja, jag kan byta sjö... men jag trivs i den här lilla pölen och jag har nära till den. Jag har många ggr funderat på om beståndet av abborre skulle gynnas av att jag tog hem alla gäddor i ätbar storlek eller om jag bara skulle tröttna på att äta gädda :-)
Vad tror ni som kollar genesis sociala maps? Sök på "glupen" så hittar ni "min" favoritgöl.
Det är klart vatten men te-färgat och ganska näringsfattigt med få vattenväxter. Lite stråvass och lite braxengräs samt lite näckrosor där botten är grund och lite dyig.
Den enda vitfisken jag har sett är mört och sarv men det borde väl kunna finnas fler arter.
Bör jag börja "bonka" och ta hem gäddor? Kommer jag lyckas hjälpa beståndet av abborre eller kommer jag bara föräta mig på gädda?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiskesnacks Gäddfemma 2024Jahaja, Svenberg är i toppen. Fan vilka fiskar ni fångar.
Själv har jag lyckats komma ut...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2024-10-05, 10:37 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 100 visningar
0 gillar