Ursprungligen postat av Niklar
Visa inlägg
Det jag menade med det jag skrev var en reflektion ifrån när jag var ute på en guidad fisketur (efter gädda dock) och han valde att åka i iallafall 25-30 minuter minst till en annan kommun för att lägga sig i en vik, av oklar anledning för mig givetvis. När vi kom dit så hittade han någon han "kände" där som legat och sovit över en hel natt i en mindre husbåt typ för att kunna få fiska där. Under dagen så kom det ganska många båtar som kom och gick i samma vik. Viken var ju stor om man jämför med en vik i en liten skogssjö som jag gillar att fiska i men knappast så stor att man enkelt kan fördela många båtar på det utan att inkräkta på samma område. Uppenbarligen fanns det någon tanke bakom det och visst fick vi en del fisk där men detta var trots allt i slutet utav maj så något slagsmål om att fånga den största romstinna honan i hela Mälaren var det inte fråga om. Nej, jag vettefan, men jag gillar inte att komma till en fiskeplats och se att det är en massa andra fiskare där eller har varit där. För mig är fiske lite utav en helig stund och ju mer isolerat och ensamt det är desto bättre trivs jag, men jag är å andra sidan rätt introvert.
Kommentera