Ursprungligen postat av ALQ
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BBRF-effekten. Myt eller verklighet?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KG?Det mest otroliga är väl att ni fick fisk ö.h.t. Jag har fiskat med BBRF flera tillfällen bl a. 2 Värtan Cup och han har totalt fått 1 (en) gädda vid riktat gäddfiske...
vilket då kanske talar för ett KG?-syndrom snarare än en BBRF-effekt? men vad vet jag?achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQvilket då kanske talar för ett KG?-syndrom snarare än en BBRF-effekt? men vad vet jag?Senast ändrad av KG?; 2004-11-26, 19:26.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cisco KidJag har väl aldrig haft så dåligt fiske som när BBRF var med till Fröya...och vad jag kan minnas så spred sig fenomenet över hela Lejondalssjön för några år sedan oxå.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
sent ska syndaren vakna!!!!! jag gör härmed avbön och ber KG? ödmjukast om ursäkt för att ha ifrågasatt BBRF-effekten. jag vet numer att den finns och är ytterst verksam. jag trodde, i min enfald, att BBRF-effekten var en MYT och en dålig ursäkt.
men den risktagare som man är tänkte jag att OM den nu finns så ska det testas, vilket jag nu gjort. effekten var påtaglig och odisskutabel. så ansvarstagande som man är så påbörjade jag raskt ett forskningsprojekt för att, om inte elimenera, så i alla fall lindra BBRF-effekten. mitt första steg i den riktningen var att sammanföra BBRF och rialin (om rialin-effekten kan ni läsa uppe i denna tråd). jag vet vad ni tänker: vilken galning som med risk för sina egna fiskeresultat utsätter sig för detta. men för fiskesamhällets bästa är inga risker för stora. sagt och gjort så åkte jag, BBRF och rialin ut på fiskafänge (när KG? läser detta ord så ler han i mjugg) i torsdags. resultatet blev inte som jag trodde (att rialin-effekten och BBRF-effekten skulle slå ut varandra) utan resultatet blev att jag (den enda i trion som faktiskt KAN fiska) blev målvakt för BBRF-effekten, och rialin-effekten "drabbade" BBRF så att han fick större fisk än rialin. sålunda fortsätter mina efterforskningar för att bereda er andra ett så bra fiske som möjligt. om mina egna resultat blir sämre, eller uteblir helt och hållet, så vet ni att det är för er skull jag gör detta.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Jag fick, trots min 1 hekto mindre fisk, oxå stå tillbaka med mitt sedvanliga flest fiskar fiske (BBRF effekt??). Men som vanligt, trots att jag var en av dem som "inte KAN" fiska (eller har jag bara mindre dyr utrustning, fick dessutom låna ett spö av ALQ eftersom jag "egentligen" inte har en "riktig" gäddpåk), så visste jag var fisken fanns.
Tidigt nämnde jag att fisken inte stod i vassen, 2 grader kallt i vattnet, utan vid friliggande grynnor el. dyl., och det var där vi fick de två små. Men det tog ett tag att övertyga, som vanligt.
Det ifrågasätter om Rialin effekten egentligen är negativ om man låter sig påverkas av den.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rialinJag fick, trots min 1 hekto mindre fisk, oxå stå tillbaka med mitt sedvanliga flest fiskar fiske (BBRF effekt??). Men som vanligt, trots att jag var en av dem som "inte KAN" fiska (eller har jag bara mindre dyr utrustning, fick dessutom låna ett spö av ALQ eftersom jag "egentligen" inte har en "riktig" gäddpåk), så visste jag var fisken fanns.
Tidigt nämnde jag att fisken inte stod i vassen, 2 grader kallt i vattnet, utan vid friliggande grynnor el. dyl., och det var där vi fick de två små. Men det tog ett tag att övertyga, som vanligt.
Det ifrågasätter om Rialin effekten egentligen är negativ om man låter sig påverkas av den.
har aldrig påstått att rialin-effekten är negativ, tvärt om så är det en mycket positiv effekt som ger mycket glädje. det var ju därför jag ville se om era respektive effekter tog ut varandra. vad det gäller "utrustningen" så slipper jag gnälla om att: -om jag bara hade den och den färgen. eller -fan, om jag bara hade ett bete som går djupare, grundare, vobbligare, rakare osv osv.
mycket utrustning gör inte en fiskare, men det gör perioderna mellan fisketurerna bra mycket roligare. bra utrustning är i.o.f.s A och O för ett behagligare och roligare fiske. exakt på samma sätt som för "vissa" som uppgraderar sina datorer titt som tätt. inte för att man MÅSTE utan för att det är kul.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
82 885 visningar
0 gillar
|