BBRF-effekten. Myt eller verklighet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BBRF-effekten. Myt eller verklighet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kenta_85
    Va F*N har missat den här tråden men nu fick jag se att det pratas mycket om mina storfångster Tror nog jag ska ta mig en riktig feting innnan vintern så man kan mula igen kakhålet på ALQ För nu har jag ju läst lite om hur man gör för att bli av med BBRF -effekten för jag tror jag har en släng av det.. Finns ingen annan förklaring till mitt kassa fiske hittils ska försöka hitta mig en "målvakt"

mot en rimlig summa kan vi tänka oss att hyra ut rialin. vi har olika paket som vi erbjuder. kontakta teamets "helpdesk".
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Om man nu återgår till trådens ämne så kan jag bara tillägga att efter mycket övervägande måste jag medge att en eventuell rialin-effekt kan resultera i att medfiskare får störst fiskar även om det inte blir flest.

Procentuellt sett har det varit så....

Ultimata experimentet borde vara att ta med BBRF, mig, målvakt och en lr två som motvilligt fiskar där och när jag tror e bäst

Kan bli kanonfiske.....helst ska man ha med en total nybörjare med lånade redskap oxå...kan inte va målvakten iaf för han ska ju fånga upp BBRF´s "karma"

Kommentera

Ursprungligen postat av rialin
        Om man nu återgår till trådens ämne så kan jag bara tillägga att efter mycket övervägande måste jag medge att en eventuell rialin-effekt kan resultera i att medfiskare får störst fiskar även om det inte blir flest.

Procentuellt sett har det varit så....

Ultimata experimentet borde vara att ta med BBRF, mig, målvakt och en lr två som motvilligt fiskar där och när jag tror e bäst

Kan bli kanonfiske.....helst ska man ha med en total nybörjare med lånade redskap oxå...kan inte va målvakten iaf för han ska ju fånga upp BBRF´s "karma"

KG? vad säger du om detta intressanta experiment? kan vara kul att testa! och jag ser att rialin bjudit in kenta_85 också!
        achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
          KG? vad säger du om detta intressanta experiment? kan vara kul att testa! och jag ser att rialin bjudit in kenta_85 också!
          Problemet är ju att om ingen av er fiskat med BBRF förut så kommer ni
          obönhörligt att bli totalkrossade av BBRF-effekten. Om jag vore med på fisketuren så skulle troligen mängden av målvakter garantera mig ett hyfsat fiske. Det allra bästa vore egentligen om ni tog med er BBRF på en Ålandstripp. Det skulle troligen kunna rädda en fiskehelg för många av oss andra. Avståndet och er som målvakter borde fungera. För säkerhets skull rekommenderar jag att ni dessutom lindar in BBRF i aluminiumfolie...

Kommentera

!

Ju mer man funderar på det....
            Ju mer förstår man det....
            Att inom FT Scotchkoff finns ju egentligen hela det vinnande konceptet!
            Och varför då ändra på ett vinnande koncept? Alla vi i teamet vet, att om inte gäddorna hade varit inställda på finsk skittid, så hade vi sopat banan med MaPa och allt vad föreningarna hette i Getadraget 2004! Fakta finnes!

Ett vinnande koncept ska man inte analysera, bara surfa vidare på!

Så....
            vi inom FT Scotchkoff fortsätter att göra det vi är bäst på; hinka bira, fånga störst gäddor, käka lunch i högervarv, dricka scotch och ha förbannat kul under tiden!!! Sedan vad effekten blir av det, ja det får vi väl i så fall analysera på någon veranda utanför något hospis om sisådär en 30-40 år... ;-)

//Grundaren
            Senast ändrad av FTS; 2004-10-27, 15:42.

Kommentera

Kan nu genom studier i helgen konstatera att BBRF-effekten inte har längre räckvidd än 35 mil. Hade riktigt bra fiske i helgen när jag såg till att hålla avstånd. Nu gäller det bara att fastställa ett exakt säkerhetsavstånd för ett säkert framtida fiske...

Kommentera

Kan ju säga att min släng av BBRF effekten har hängt i sen i augusti, och den sträcker sig ända till Solna
                Vilket kasst fiske det har varit!

Kommentera

Mhmmm, trodde att det var en myt (eller bara gällde andra). Men när du säger att den sträcker sig till Solna så vet jag vads jag råkat ut för! För det kan ju inte vara mig det beror på

/D

Kommentera

hörde ett märkligt uttryck när jag var ute med BBRF och fiskade:
                    -nää fan! det är nästan KG?-storlek på dom här gäddorna!
                    varpå jag ödmjukt påpekade att gäddorna var nästan overkligt små (typ kent_85 storlek) och att det är trist, och smått otroligt, om KG?´s gäddor bara är lite större än dessa. varpå BBRF svarade:
                    -STÖRRE?! jag menar att KG?´s gäddor är NÄSTAN lika stora som dom vi fick.
                    achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Jag har väl aldrig haft så dåligt fiske som när BBRF var med till Fröya...och vad jag kan minnas så spred sig fenomenet över hela Lejondalssjön för några år sedan oxå.
                      12 hours
                      1,440 casts
                      2 followers
                      1 strike
                      DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 408 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      86 306 visningar
                      0 gillar