Ok att blockera anonymitetstjänster på Fiskesnack.com ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ok att blockera anonymitetstjänster på Fiskesnack.com ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ok att blockera anonymitetstjänster på Fiskesnack.com ?

Som ni säker sett i tråden http://www.fiskesnack.com/forum/show...ör-för-forumet så finns det tyvärr en del som medvetet förstör och provocerar. Jag har noterat att de allra flesta av dessa användare använder sig av anonymitetstjänster via anonyma proxys för att delvis dölja sina spår.

Därför vill jag rådfråga er om ni tycker det är ok att blockera dessa anonymitetstjänster här på Fiskesnack.com ? Jag ser ingen större nytta att låta det vara tillåtet för de som har rent mjöl i påsen.

Svara gärna i omröstningen och ni får väldigt gärna motivera era svar här i tråden.
    268
    Ja, det är ok att blockera anonymitetstjänster (Motivera gärna)
    73,13%
    196
    Nej, det är inte ok att blockera anonymitetstjänster (Motivera gärna)
    18,28%
    49
    Blank röst (Motivera gärna)
    8,58%
    23

The poll is expired.

Senast ändrad av Bergman; 2012-01-25, 21:13.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Nej! På internet ska man ha rätt att vara anonym om man vill det.

Kommentera

Ja, ser ingen vits med att folk använder proxy på detta forum, vill du vara anonym så använd Nickname å skriv inte vart du bor eller hur gammal du är så vet ingen vem du är, din IP adress har bara admin och möjligen mods tillgång till.

Kommentera

Givetvis, JA !
        Du har min fulla tillåtelse att göra vad du vill för att stoppa de som inte har något här att göra !

mvh/ Henke

Kommentera

Ursprungligen postat av jeep1 Visa inlägg
          Nej! På internet ska man ha rätt att vara anonym om man vill det.
          Som SimpZen skriver så kan man vara anonym på andra sätt än att använda anonymitetstjänster via proxys. Men rösta som du känner i själva omröstningen.

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Ja, ser ingen vits med att folk använder proxy på detta forum, vill du vara anonym så använd Nickname å skriv inte vart du bor eller hur gammal du är så vet ingen vem du är, din IP adress har bara admin och möjligen mods tillgång till.
          Yes, precis så jag tänker. IP-adressen släpper jag inte ut om inte ett brott begåtts vilket som tur är är väldigt sällan. Anonyma IP-adresser gör tyvärr polisanmälningar väldigt svårtutredda så det är ytterligare en faktor till att jag funderar på att blockera dem.

OBS! Omröstningen är anonym även om jag helst ser att ni är öppna med hur ni röstar samt även motiverar era val. Det gör det lättare för mig att ta ett beslut sen.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag personligen har inget att dölja och står för det jag tycker. Jag skulle heller aldrig blåsa någon så för min del spelar det ingen roll om du blockerar anonymitetstjänster. Jag har ett väldigt unikt efternamn och därför skriver jag inte ut det i onödan men om jag gör affärer med någon eller liknande har jag inga problem med att "avslöja" min identitet.

Jag ser liksom ingen anledning till varför man skulle vilja vara 100% anonym på ett sportfiskeforum? På rak arm känns det som att man inte har rent mjöl i påsen om man absolut måste vara anonym...
            Visst, jag förstår argument som att värna om den personliga integriteten osv men ser inte vad problemet skulle vara på just detta forum.

Mina fem cent...

Mvh
            Tobbe Trollkarl (som sagt, väldigt unikt efternamn

Kommentera

Jag tycker att det är riktigt bra! För egen del känns det som att köp och sälj delen blir lite säkrare då. Tror verkligen inte att sidan kommer att tappa seriösa människor pga det

Kommentera

Varför ska man vara anonym? Kan du inte stå för det du tycker borde du inte skriva det isf

Kommentera

Inte ett självskrivet och glasklart val men det föll på JA.

Om man av något skäl vill vara anonym (politiker, kändis, person som lever under hot el dyl med fiskeintresse) så går det med att inte ange alla uppgifter som SimpZen säger. Däremot ålder tycker jag är viktigt då många diskussioner blir fel då man inte inser att det är en så mycket yngre man talar till och med. Förstår inte varför så många utelämnar sin ålder, skäms man för den eller ?
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Varför inte stänga av och varna användare som misssköter sej istället för att utestänga användare som använder sej av proxy etc.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    81 svar
                    28 032 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Villespinn91  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 458 visningar
                    0 gillar