Rösta med hjärtat i fotoalbumet :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rösta med hjärtat i fotoalbumet :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rösta med hjärtat i fotoalbumet :)

Jag skulle vilja be er att försöka rösta på de bilderna ni kikar på i fotoalbumet. Om alla skulle rösta med hjärtat så skulle jag kunna bygga en del häftiga funktioner baserat på hur ni röstar.

Det är i nuläget ganska få som använder röstningsknapparna och de som använder dem röstar ofta 1 eller 5 så det blir lite onyanserat om man skall plocka ut bilder med höga betyg etc.

Diskutera gärna lite hur ni själva tänker kring detta
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Vill påminna er om denna tråd, var ganska klen respons sist så jag hoppas på lite bättring denna gång

Det vore kanon om ni har som vana att alltid rösta på de bilder ni kikar på i fotoalbumet. Det tar bara någon sekund och kan ge mycket tillbaka till både fotograf och Fiskesnack.com

Nu ska jag sluta tjata för denna gång

Kommentera

Detta är bara min åsikt.
      Det känns som att det blir lite alá snyggast.se med röstning. Folk skulle motiveras att köra straghta svar och röstningar om det tex fanns en fototävling TROR JAG.

Det går säkert att fixa sponsorer till det också genom folk här på forumet.

Bara en tanke.
      sigpic

Kommentera

Ger även jag min åsikt. Jag anser att röstningen inte tillför något (i nuläget med de funktioner som finns alltså)
        Dels pga att folk som röstar antingen röstar ner något man inte gillar, eller röstar fullt på det man tycker är bra. Följden blir att så fort man ser nått man gillar blir det full pott.

Det leder också till att en del "fiskar" poäng. På ett annat forum jag vistas på tar en del rent av illa upp om någon röstar kasst på deras fotoalbum (ej fiskerelaterat). Något som jag personligen inte riktigt förstår. Dels varför man vill "betygsätta" någons bilder (på saker/fiskar) och dels varför man får ut så mkt av vad folk tycker om dom.

Tar man illa upp av att få 1or kanske man inte ska ha den funktionen alls, om man blir väldigt glad av en 5a kanske man (i mina ögon) ska fundera på vad som gör en glad här i livet

Personligen bryr jag mig inte för 5 öre vilket betyg folk ger mina bilder. Jag ger dessutom grymt sällan betyg till andra. Just av samma anledning

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Jag skulle vilja be er att försöka rösta på de bilderna ni kikar på i fotoalbumet. Om alla skulle rösta med hjärtat så skulle jag kunna bygga en del häftiga funktioner baserat på hur ni röstar.

Det är i nuläget ganska få som använder röstningsknapparna och de som använder dem röstar ofta 1 eller 5 så det blir lite onyanserat om man skall plocka ut bilder med höga betyg etc.

Diskutera gärna lite hur ni själva tänker kring detta
          En stor eloge till dig som orkar jobba med alla dessa småfrågor. Jag håller med dig, det tenderar till att bli lite sandlåda över mycket här på FS, det blir väldigt mycket svart eller vitt.

Vet inte om det speglar medelåldern på FS eller sportfiskarens mentalitet och brist på förmåga att gradera saker i fler nivåer än skit eller kanon ?

Det vore givande för alla om gråskalorna kom fram inom fler områden än foton.

Men en bra tanke är det, hoppas du får gehör.
          Senast ändrad av Exxet; 2012-02-20, 21:01.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Syftet är som sagt att bygga snygga och bra funktioner som ni säkert kommer gilla. Tex de slumpade bilderna på förstasidan visar enbart bilder med ett snittbetyg på 4 eller högre. På så vis kan foton med höga betyg premieras och exponeras mer än andra kort.

Så skulle man även kunna göra med forumtrådar, blogginlägg osv men fotoalbumet är relativt enkelt att starta upp med. Jag vill gärna fylla ut fotoalbumet med mer smaskiga funktioner och då behövs er input.

Scripten har ju väldigt svårt att avgöra vad som är en snygg bild... jag behöver ha kriterier att gå på

Kommentera

Vet inte om det speglar medelåldern på FS eller sportfiskarens mentalitet ?
              På tal om medelålder... Skulle vara kul att se om det finns någon uträknad medelålder här på fiskesnack?
              Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
                På tal om medelålder... Skulle vara kul att se om det finns någon uträknad medelålder här på fiskesnack?
                Faktum är att jag precis satt och tog fram statistik för det. Av de 4900 personer som angett sin ålder i profilen så ser fördelningen ut som så här:

Ålder Antal Procent
                0-10 8 0,16%
                11-20 490 10,00%
                21-30 2158 44,04%
                31-40 1486 30,33%
                41-50 593 12,10%
                51-60 118 2,41%
                61-70 39 0,80%
                71-80 6 0,12%
                81-90 2 0,04%
                Totalt 4900

Kommentera

Men vad är det du anser att man ska bedöma ? Bilden som bild, kvalite, skärpa, bildkomposition, mm mm eller ?

Som det är nu så räcker det med en 10+ gädda för att trigga flertalet att ge 5 även om bilden som bild är urkass (noll skärpa, överexponerad, urlakade färger och bildvinkel som inte ger betraktaren mer än illamående) och inget man vill se på en framsida i ett forum. Men visst fasiken var det ett härligt ögonblick och en fin gädda. Men ingen bild jag vill ha på väggen

Intressant åldersfördelning !

Kan man anta att dom som INTE angett ålder kommer att höja 11-20 års kullen ?
                  Senast ändrad av Exxet; 2012-02-20, 21:50.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
                    Men vad är det du anser att man ska bedöma ? Bilden som bild, kvalite, skärpa, bildkomposition, mm mm eller ?

Som det är nu så räcker det med en 10+ gädda för att trigga flertalet att ge 5 även om bilden som bild är urkass (noll skärpa, överexponerad, urlakade färger och bildvinkel som inte ger betraktaren mer än illamående) och inget man vill se på en framsida i ett forum. Men visst fasiken var det ett härligt ögonblick och en fin gädda. Men ingen bild jag vill ha på väggen

Intressant åldersfördelning !

Kan man anta att dom som INTE angett ålder kommer att höja 11-20 års kullen ?
                    Varför ska/kan man anta det ?

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Syftet är som sagt att bygga snygga och bra funktioner som ni säkert kommer gilla. Tex de slumpade bilderna på förstasidan visar enbart bilder med ett snittbetyg på 4 eller högre. På så vis kan foton med höga betyg premieras och exponeras mer än andra kort.

Så skulle man även kunna göra med forumtrådar, blogginlägg osv men fotoalbumet är relativt enkelt att starta upp med. Jag vill gärna fylla ut fotoalbumet med mer smaskiga funktioner och då behövs er input.

Scripten har ju väldigt svårt att avgöra vad som är en snygg bild... jag behöver ha kriterier att gå på
                    Problemet är ju bara att folk röstar av helt olika anledningar.
                    Vissa röstar för att någon tagit en stor/svår fisk, andra för att bilden är snygg. Vissa röstar för att någon laddat upp en Buster Jerk och det gillade den som röstade, en annan är någons kompis.

Problemet är ju att säga vad rösten betyder. Och anledningen är ju att rösten betyder olika för olika röstare. Därför är det ju väldigt svårt att få ut något konsekvent ur att någon gett en bild ett betyg.

I så fall är det nog nästan lättare att ha någon form av +1/gilla funktion på bilderna där de som har flest antal visas på framsidan i någon form av fönster. Då har du inte problem med att folk "röstar ner" och de bilderna som av olika anledningar är populära är de som visas.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    82 svar
                    28 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Ziggystardust  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    122 visningar
                    0 gillar