Ny info ang FS-jerken (Esox Lucius) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny info ang FS-jerken (Esox Lucius)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny info ang FS-jerken (Esox Lucius)

Idag så har jag lagt beslag på en liten laddning av de nya Esox Lucius-jerkarna. 22 st gröna och 23 blåa skickades via flyggods och givetvis kommer de som beställt först få de nya först. De beten jag har nu kommer skickas via posten imorgon och bör anlända på Måndag eller Tisdag. Givetvis helt kostnadsfritt och de gamla exen kan ni behålla så klart.

Resten kommer via båt och anländer först om ca 3-4 veckor men jag lägger ut mer info när dom anländer.

De tidigare felen ska nu vara rättade och jag hoppas verkligen att det inte blir mer problem. Om det skulle dyka upp nåt nytt problem, vilket vi verkligen inte hoppas, så kommer det givetvis rättas till.

Det som är ändrat på de nya är:
    - Viktningen är numer på rätt plats dvs lite isärflyttad mot tidigare så kroköglan har mer plats
    - Kroköglorna har lite tunnare gods för att minska sprickrisken
    - Nosöglan ska nu vara dubbelkollad så den är rak på samtliga ex
    - Lackskyddet är nu pålagt efter att öglorna monterats för att minska risken för att vatten tränger in vid öglorna
    - Lackskyddet har också aningen ändrad hårdhet för att minska risken för flagor
    - I den nya versionen så är det är även lite glitter i lacken
    - Alla beten ska nu också vara balanstestade i en vattentank för att verifiera att viktningen och sjunkningen är rätt

Hoppas jag inte glömt något nu men har ni frågor så får ni gärna ställa dom här.

Här är två nytagna bilder men tyvärr så vill inte min gamla kamera ta så himla bra bilder längre så jag hoppas ni står ut med fotokvalitén.

Bifogade filer
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Oj, höll på att glömma en sak. Om ni har bytt adress sedan ni fick första leveransen vore det kanon om ni PM:ade er nya adress så fort ni kan. Har tänkt skicka betena imorgon som sagt.

Kommentera

Kanon, samma address för mig...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jättebra med ändringarna, men när du läser upp vad som ändrats till det bättre så börjar man undra hur nån ens kan sälja ett bete som inte är rätt viktat osv, men det kan väl iofs inte någon här på fs göra nåt åt, men det är ju riktigt illa av bromanodell som gjorde betena.
        I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
        Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Kanon, samma address för mig...
          Finemang

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
          Jättebra med ändringarna, men när du läser upp vad som ändrats till det bättre så börjar man undra hur nån ens kan sälja ett bete som inte är rätt viktat osv, men det kan väl iofs inte någon här på fs göra nåt åt, men det är ju riktigt illa av bromanodell som gjorde betena.
          Problemet med just viktningen var ju att de som tillverkat betena inte gjort exakt enligt specen från Bromanodell. Det handlar om kanske 3-5mm fel på två bukviktningar. Sedan får du tänka på att vi har fått en förserie på betet som (så här i efterhand) skulle testats mer noggrant innan vi släppte dom. Samtidigt ville vi erbjuda ett bete som inte fanns på marknaden ännu.

Kommentera

Pris, fraktkostnad inkl embalage och vart skickar jag pengarna?
            Jag vill ha en blå och en grön.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
              Pris, fraktkostnad inkl embalage och vart skickar jag pengarna?
              Jag vill ha en blå och en grön.
              Tyvärr måste jag meddela att jag måste invänta leveransen via fartyg innan jag kan ta emot nya beställningar. Jag kommer gå ut med mer info så fort jag kan. Men för att svara lite kort. 160:- per bete plus postens avgifter och clas olssons emballage.

Jag hann tyvärr bara få iväg ca 15 beten idag och hoppas hinna skicka resten av de jag har på måndag. Ni borde mao få leverans på Måndag och Tisdag nästa vecka. Tyvärr har jag inte tillräckligt många beten (just nu) för att skicka till samtliga utan jag går i turordning som beställningarna kom in.

Mvh Webnissen

Kommentera

Ser fram emot att den beställningstråden kommer upp så man kan lägga order på en av varje

Kommentera

En till laddning beten skickades via Posten idag och de sista jag har går iväg imorgon. Fredagens laddning borde kommit fram idag. Någon förutom Andy som fått sina ännu?

Kommentera

Liten kort recension idag, fick min 1.1 version idag.
                    1.1 har mindre kroköglor än 1.0, placeringen av öglorna är lika, samma
                    sorts krok.
                    Gällocket är mindre på 1.1 än 1.0, tyngden på magen syns inte
                    på samma sätt, annars inga yttre förändringar.
                    1.1 är uppiffad med mer glitter än 1.0.
                    Skall ner och kasta om en stund, har inte provat 1.0 i vatten så det skall
                    bli spännande och se hur 1.1 rör sig.
                    Provade den i förrgår och då gick det riktigt fint, man kan variera den side-to-side eller mer oregelbunden gång. Körde med mjuktafs och den hakade upp sig en gång och den är bra att kasta med, sjunker ganska sakta. Ingen revolution ibland jerkarna, men den kommer säkert att funka bra.
                    Senast ändrad av Alessandro; 2008-05-04, 09:09.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    28 992 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    129 visningar
                    0 gillar