Idag så har jag lagt beslag på en liten laddning av de nya Esox Lucius-jerkarna. 22 st gröna och 23 blåa skickades via flyggods och givetvis kommer de som beställt först få de nya först. De beten jag har nu kommer skickas via posten imorgon och bör anlända på Måndag eller Tisdag. Givetvis helt kostnadsfritt och de gamla exen kan ni behålla så klart.
Resten kommer via båt och anländer först om ca 3-4 veckor men jag lägger ut mer info när dom anländer.
De tidigare felen ska nu vara rättade och jag hoppas verkligen att det inte blir mer problem. Om det skulle dyka upp nåt nytt problem, vilket vi verkligen inte hoppas, så kommer det givetvis rättas till.
Det som är ändrat på de nya är:
- Viktningen är numer på rätt plats dvs lite isärflyttad mot tidigare så kroköglan har mer plats
- Kroköglorna har lite tunnare gods för att minska sprickrisken
- Nosöglan ska nu vara dubbelkollad så den är rak på samtliga ex
- Lackskyddet är nu pålagt efter att öglorna monterats för att minska risken för att vatten tränger in vid öglorna
- Lackskyddet har också aningen ändrad hårdhet för att minska risken för flagor
- I den nya versionen så är det är även lite glitter i lacken
- Alla beten ska nu också vara balanstestade i en vattentank för att verifiera att viktningen och sjunkningen är rätt
Hoppas jag inte glömt något nu men har ni frågor så får ni gärna ställa dom här.
Här är två nytagna bilder men tyvärr så vill inte min gamla kamera ta så himla bra bilder längre så jag hoppas ni står ut med fotokvalitén.

Resten kommer via båt och anländer först om ca 3-4 veckor men jag lägger ut mer info när dom anländer.
De tidigare felen ska nu vara rättade och jag hoppas verkligen att det inte blir mer problem. Om det skulle dyka upp nåt nytt problem, vilket vi verkligen inte hoppas, så kommer det givetvis rättas till.
Det som är ändrat på de nya är:
- Viktningen är numer på rätt plats dvs lite isärflyttad mot tidigare så kroköglan har mer plats
- Kroköglorna har lite tunnare gods för att minska sprickrisken
- Nosöglan ska nu vara dubbelkollad så den är rak på samtliga ex
- Lackskyddet är nu pålagt efter att öglorna monterats för att minska risken för att vatten tränger in vid öglorna
- Lackskyddet har också aningen ändrad hårdhet för att minska risken för flagor
- I den nya versionen så är det är även lite glitter i lacken
- Alla beten ska nu också vara balanstestade i en vattentank för att verifiera att viktningen och sjunkningen är rätt
Hoppas jag inte glömt något nu men har ni frågor så får ni gärna ställa dom här.

Här är två nytagna bilder men tyvärr så vill inte min gamla kamera ta så himla bra bilder längre så jag hoppas ni står ut med fotokvalitén.

Kommentera