Då får du gärna förklara för mig vad powerbait är, hur det används och vilket man skall använda...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hallsjön på Halleberg.
Collapse
X
-
-
Powerbait e som en deg (eller vad man nu ska kalla det) i olika färger, bla grön gul röd osv, plus att den har en mycket stark lukt som fisken tycker om. Man ruullar den till en liten kula ca 1cm i diameter och sätter fast den på en enkelkrok. Superbete för regnbåge! Den köps på burk, om ca nån deciliter. Kostar ca 60kr. Kan köpas nästan över allt, efter som du bor i trollhättan så fins där ju nån fiskeaffär har ja för mig, annars så fins ju snäjk i vänersborg..
Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!
För vem är alla mörtar rädda?
-Jo för gammla farbror Gädda!...
Kommentera
-
oki, har inte vart med på ett tag märker jag.
Finns en fiskeaffär på storgatan i Trollhättan, men Snäjk är nu mer mitt stammishak eftersom Vargöns Järnhandel inte är direkt ledande på marknaden längre.
Vilka smaker/färger/dofter funkar bäst då? Det är väl inte värre än att man får prova det där powerbait. Det kanske inte luktar lika illa om man glömmer det i fiskelådan som räkor har en förmåga att göra.
Kommentera
-
om du åker ner till jonas i Fiskeshopen på storgatan i Trollhättan så kommer du få svar på allt du undrar pm:a för mer info
Ursprungligen postat av MrTurbo Visa inläggoki, har inte vart med på ett tag märker jag.
Finns en fiskeaffär på storgatan i Trollhättan, men Snäjk är nu mer mitt stammishak eftersom Vargöns Järnhandel inte är direkt ledande på marknaden längre.
Vilka smaker/färger/dofter funkar bäst då? Det är väl inte värre än att man får prova det där powerbait. Det kanske inte luktar lika illa om man glömmer det i fiskelådan som räkor har en förmåga att göra.[FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]
Kommentera
-
rednil
Ursprungligen postat av rednil Visa inlägg
ställ frågor om platser mm för ja kan sjön rätt bra
Brukar åka ut på kvällen och sova i vindskyddet och börja morgonfiske.
Blir lite långt att gå med diverse packning,
klart att det funkar men skulle inte skada med en bilväg någon kilometer närmre,
brukar parkera vid "kungens kök" eller borta vid "Ekebacken",..
Hallå Fisk
Kommentera
-
Lyfter tråden lite,
Och passar på att undra om någon har dragit upp nått i sjön i år ?.
Har själv vart där vid 4 tillfällen utan att se ett enda vak, och inte ett napp.
har varit där mellan tiderna 4.30 - 11.30Hallå Fisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HR 510 Visa inläggOm du inte orkar gå från ena änden till den andra i Hallsjön med lite packning så tycker jag att du ska stanna hemma !!
Handlar inte om ork, allt går att utlida. handlar om att det verkar väldigt onödigt om det finns en bättre väg, Enligt mitt tycke, sen finns det andra som hellre går en längre väg i natursyfte, men det är jag inte ute efter,
Snabbast, lättast möjliga väg.Hallå Fisk
Kommentera
-
Det finns en stig som kallas för skyttekleva, och då kommer du till änden direkt. Men det är en jävla backe och gå upp för, Om du kör till gaddesanna så finns det en parkering och du ser master på berget så får man gå upp mellan sommarstugorna.Kan inte förklara bättre än så. Har fiskat mycket i hallsjön och det bästa är att fiska efter vass kanterna längst i sjön med flötmetad mask, Mepps spinnare funkar fint med. Men alla har ju sina favorit metoder, men detta funkar alltid bra för mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inläggDet finns en stig som kallas för skyttekleva, och då kommer du till änden direkt. Men det är en jävla backe och gå upp för, Om du kör till gaddesanna så finns det en parkering och du ser master på berget så får man gå upp mellan sommarstugorna.Kan inte förklara bättre än så. Har fiskat mycket i hallsjön och det bästa är att fiska efter vass kanterna längst i sjön med flötmetad mask, Mepps spinnare funkar fint med. Men alla har ju sina favorit metoder, men detta funkar alltid bra för mig.
Vet att det finns någon mast i närheten.. ska nog inte vara så svårt att hitta..
Tackar TackarHallå Fisk
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacEn till havsöring..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland
2024-12-01, 08:54 -
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacLängtar..1 Foto
-