Väringen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väringen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Väringen

Tänkte jag skulle göra att göstest på Väringen.
    Nån med tipps.
    Kanske finns sjökort.

tror att det följer med en sorts djupkarta när du köper fiskekort.
    http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

Det ska vara populärt att fiska gös utanför jakt/jägarstugan. Men jag kan ju lugnt säga dig att du har gjort ett bra val angående att fiska gös på Väringen. Väringen har bra medelstorlek och varje år fångas det minst 2stycken riktigt stora exemplar. Det finns också mycket fin abborre och gädda. Ska nog själv skaffa fiskekort där i år Synd att det är så j*vla dyrt bara.

Lycka till
      --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Det följer med djupkarta med fiskekortet.

Var ligger jakt/jägarstugan förresten om man kan fråga?

Uppvuxen i Glanshammar förresten

Kommentera

Hittade jaktstugan (östra sidan av Ödeby-ön)
          Senast ändrad av Skivsamlaren; 2010-12-28, 14:58.

Kommentera

Jaktstugan/Jaktvillan brukar kunna vara hett! Pass dig bara för isen! Det kommer ut en å där i krokarna och det bildas underströmmar beroende på hur mycket vatten som släpps! det brukar oftast vara lugn så långt ned från mynningen men luras inte att gå upp mot mynningen! Ett annat hett tips är fiskekort!!! ZanderMan

Kommentera

Ursprungligen postat av Skivsamlaren Visa inlägg

Uppvuxen i Glanshammar förresten
              Glanshammar is the shit! Har det blivit något fiske i Väringen för dig det senaste året? Hur har det gått?
              --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Finns en liten sten ö med en liten stuga på där det brukar vara en jävla massa måsar. Där, där nappar det bra!

Kommentera

Jag har varit ute på Väringen en hel del. Fick 2 gösar förra året (typ 2-3 kg), men jag är lite nybörjare efter flera års frånvaro från fisket, och har inte direkt kört riktat fiske mot gös än. Kör inte "riktig" trolling, utan mer spartansk ro-drag-strategi är det som gäller. Kompisen drog dock en 12 kg gädda, så nu har det hela spårat ur totalt, och min plan är att mer el mindre bosätta mig vid Väringen i väntan på att isen ska släppa!

Jag sprang på en livstrött abborre på 800 g vilket var kul, iom att jag sällan krokar några abborrar som är nämnvärt större än tusenbröder.

Jag räknar med att 2011 års säsong kommer bli epic!

Kommentera

Nej fick inte tummen ur det berömda hålet 2010 hadde fullt upp med dalälven men lär vidga vyerna detta år. Skulle sitta fint med en Tia i år.....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...