Mjösjön, Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mjösjön, Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mjösjön, Umeå

Blir inte klok på denna sjö, Har spenderat ohemuligt med tid där i sommar. Utan att lyckas bärga en enda vettig fisk. (abborre och mört borträknat) Har provat flötmete (räka), botten mete (räka), spinnare, skeddrag, fluga (med kastdobb) med andra ord allt jag kommit på...

Finns det någon vänlig själ som har några goda råd innan jag slänger fiske grejerna på tippen?

Ett första råd är väl att inte se inavlade odlingskasselivsskadade regnbågar som juvelen i kronan vad fiske anbelangar. Finns mycket annat roligt fiske; abborre, gädda, id med mera. Så släng int grejern'!

Nästa tips är lika banalt som självklart; nöt på. En blåsig septemberdag för två år sen så var jag dit med farsan och han fick en regnbåge på 1,6kg på bottenmetad räka(fryst med skal, bort med huvet, bort med stjärten). Fiskade vid vindskyddet på västra sidan av sjön. Enligt rapport smakade den konstigt. I övrigt var det en huggfri dag(med undantag för småabborrar på mask).
    Senast ändrad av Usling; 2016-08-24, 15:46.
    All you need is Lubb.

Kommentera

Fiskade i denna sjö för ett flertal år sedan, ofta utan resultat men jag minns att vi fick en riktigt grov regnbåge bredvid där man parkerar bilen och sjön som går in som i en kanal eller liknande (?)

Skit i Mjösjön, häng med mig till kusten och ta Öring, nu är det på gång
      PB

Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

Kommentera

Christer, vart efter kusten är du och drar öring? Tar gärna emot nå tips!

Ursprungligen postat av ChristerUmeå Visa inlägg
        Fiskade i denna sjö för ett flertal år sedan, ofta utan resultat men jag minns att vi fick en riktigt grov regnbåge bredvid där man parkerar bilen och sjön som går in som i en kanal eller liknande (?)

Skit i Mjösjön, häng med mig till kusten och ta Öring, nu är det på gång

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...