abborre från land kring Umeå/Vännäs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborre från land kring Umeå/Vännäs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abborre från land kring Umeå/Vännäs?

Hej hej!
    Undrar om det är någon vänlig själ här på forumet som skulle vilja dela med sig av vatten där man kan meta lite abborre från en trevlig brygga eller dylikt? Skulle gärna fiska från land i vilket fall och någonstans omkring Umeå/Vännäs. Har fiskat en del i umeälven samt täfteå men skulle gärna vilja hitta något stilla vatten.
    Behöver absolut inte vara några monsterabborrar utan tänkte bara dra ut till helgen och försöka meta upp några fina matfiskar.
    Skulle någon mot förmodan inte vilja dela med sig av sitt smultronställe i ett öppet forum går det givetvis bra att skicka ett PM
    mvh Olivia
    Senast ändrad av Olivia94; 2016-07-14, 19:56.

Vid den här tiden på året skall du nog söka efter mindre sjö eller tjärn som kan ha abborre som inte flyttar på sig. Kustnära abborrar brukar söka sig ut i havet på sommaren och är svårfångade.

Kommentera

Tack det var precis det jag tänkte. Funderade över om någon hade någon specifik tjärn eller sjö där abborren brukar vara någorlunda huggvillig och åtkomlig land

Kommentera

Jag vet inte någon specifik sjö just i närheten av Umeå där det är abborre garanti från land, men min mor bodde i Vännäs fram till för ett år sedan och i Älven där brukade man kunna få skapliga abborrar på mete. Lättast var dock att ta upp lite mörtar och agna med dom, då jävlar blev det fart på dom stora borrarna!
        PB

Gädda 6,7kg (Gävlebukten), Abborre 1kg (Stora Lappsjön), Harr 1,4kg (Harreslouboat), Öring 1,8kg (Siledutjokk), Röding 1,5kg (Loddaströmmarna), Havsöring 4,6kg (Umeälven), Gös 1,2kg (Gavleån)

Kommentera

Ursprungligen postat av Olivia94 Visa inlägg
          Tack det var precis det jag tänkte. Funderade över om någon hade någon specifik tjärn eller sjö där abborren brukar vara någorlunda huggvillig och åtkomlig land
          Hej Olivia;

Här nere är det fritt handredskapsfiske i Mälaren och Östersjön, likaså utefter hela Norrlandskusten. En sjö som jag genom åren hört talas om då och inte alltför långt från Umeå är Tavelsjö. Kanske kan du kolla hur det är med Abborrefisket där idag??

De som jobbar hos Arnes Fritid i Umeå har säkert dagsfärska fisketips att dela med sig!!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2016-07-17, 11:37.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...