Fiske kring Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske kring Umeå

Halloj! Testade att fiska i Skeppsvik förra helgen, men det var dött. Är det någon som fått något än kring Umeå och isåfall vart? Gädda är det jag söker efter.

I täfteå har gäddan smått börja gå in, går bra att fiska från land i Täfteås hamn.
    Även Rovögern (mer båtanpassat), laxögern och lite strövatten här och där kring täfteå!

Kommentera

Vet du om någon fått gädda där nyligen eller har du rentav tagit någon?

Kommentera

Var ner där igår och en kompis fick en rackare. Några andra som var där drog 3-4st.
        I helgen drog även någon en på 9,7kg

Kommentera

Vart drog dom 9,7 kilos besten? Jag har nu fiskat enormt mycket två säsonger och inte fått något stort! Fick en ganska stor för 2 somrar sen, men hade ingen våg, efter det har jag inte fått något stort alls. Syftar på 6kg+. Fiskade du från hamnen?

Kommentera

Har ingen koll på vart dom tog den faktiskt, men skulle gissa kring å-mynningen.

Du kan fiska hela vägen ut till grillstugan i princip, men bäst har varit vid eller i närheten av mynningen. Om du har tillgång till båt/vadare så kan fisket utanför hamnen vara grymt.

Ja, om jag fiskar från land står jag oftast på sidan mot innertavle/umeå.

Kommentera

Tackar för tipset, var och fiskade idag och fick faktiskt årets första gädda!
              Senast ändrad av denkan98; 2015-04-18, 15:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av Roblin Visa inlägg
                I täfteå har gäddan smått börja gå in, går bra att fiska från land i Täfteås hamn.
                Även Rovögern (mer båtanpassat), laxögern och lite strövatten här och där kring täfteå!
                Täfteås hamn, är det alltså kanalen mellan åmynningen och havet? Är det helt isfritt där nu inklusive vattnen utanför kanalen?

En annan fundering; förra året var gäddleken i full fart där ungefär denna tid på året+c:a en vecka. Nån som sett nåt sånt än?
                Senast ändrad av Usling; 2015-04-20, 18:16.
                All you need is Lubb.

Kommentera

All is har släppt och fisken nappar. Fick en dam på 8kilo igår. Bäst mängdfiske har vi dock haft utanför hamnen, då krävs båt eller vadare.

Kommentera

Ursprungligen postat av denkan98 Visa inlägg
                    Halloj! Testade att fiska i Skeppsvik förra helgen, men det var dött. Är det någon som fått något än kring Umeå och isåfall vart? Gädda är det jag söker efter.
                    Hej Dennis;

Det är inte dött Gäddfiske i Skeppsvik...

Du fiskar troligtvis på rätt plats. För att alltid lyckas vid ditt Gäddfiske gäller det att du fiskar vid rätt tid, med rätt teknik och framför allt med rätt bete...

Som några hjälpande ord på vägen till ett framgångsrikt Gäddfiske kan du läsa mina Gäddfisketips här . http://www.trumman.com/fisketips.htm ...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
                    Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...