Halloj! Testade att fiska i Skeppsvik förra helgen, men det var dött. Är det någon som fått något än kring Umeå och isåfall vart? Gädda är det jag söker efter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske kring Umeå
Collapse
X
-
Vart drog dom 9,7 kilos besten? Jag har nu fiskat enormt mycket två säsonger och inte fått något stort! Fick en ganska stor för 2 somrar sen, men hade ingen våg, efter det har jag inte fått något stort alls. Syftar på 6kg+. Fiskade du från hamnen?
Kommentera
-
Har ingen koll på vart dom tog den faktiskt, men skulle gissa kring å-mynningen.
Du kan fiska hela vägen ut till grillstugan i princip, men bäst har varit vid eller i närheten av mynningen. Om du har tillgång till båt/vadare så kan fisket utanför hamnen vara grymt.
Ja, om jag fiskar från land står jag oftast på sidan mot innertavle/umeå.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Roblin Visa inläggI täfteå har gäddan smått börja gå in, går bra att fiska från land i Täfteås hamn.
Även Rovögern (mer båtanpassat), laxögern och lite strövatten här och där kring täfteå!
En annan fundering; förra året var gäddleken i full fart där ungefär denna tid på året+c:a en vecka. Nån som sett nåt sånt än?Senast ändrad av Usling; 2015-04-20, 18:16.All you need is Lubb.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av denkan98 Visa inläggHalloj! Testade att fiska i Skeppsvik förra helgen, men det var dött. Är det någon som fått något än kring Umeå och isåfall vart? Gädda är det jag söker efter.
Det är inte dött Gäddfiske i Skeppsvik...
Du fiskar troligtvis på rätt plats. För att alltid lyckas vid ditt Gäddfiske gäller det att du fiskar vid rätt tid, med rätt teknik och framför allt med rätt bete...
Som några hjälpande ord på vägen till ett framgångsrikt Gäddfiske kan du läsa mina Gäddfisketips här . http://www.trumman.com/fisketips.htm ...
Go for the Big Ones!
http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera