Nu är det såhär att jag detta år har hittat en ny fiskeplats, som kallas sjöstad, det är egentligen kroppkärrsjön, men på andra sidan av järnvägen.
Ungefär en tiondel så stor som kroppkärsjön.
De som bor i karlstad vet vad jag menar.
Det började med att vi badade där i vår och fick för oss att meta, då en gädda högg efter en av mörtarna vi drog upp. Vi satte på trekrok och agnade om, gäddan högg igen. Då gick linan av såklart.
Så nästa dag for vi dit med riktiga spön och fiskade, vi drog någon snipa.
Framöver har vi fiskat där en hel, mycket små gäddor, dock så har vi fått abborre på 800 och 900 g, dock är det dem enda abborrarna vi fått.
Så det verkar som vattnet håller grov men få abborre.
Det jag nu undrar är om någon annan har provat fiskat där? om dom har någon erfarenhet av just den sjön.
Den verkar ha mycket potential, och det finns i stortsett ingen som fiskar där.
Vad jag vet så finns det bara ett sätt att fiska där, och det är från en badbrygga när allt annat är omgivet av vass, förutom tomterna.
Ungefär en tiondel så stor som kroppkärsjön.
De som bor i karlstad vet vad jag menar.
Det började med att vi badade där i vår och fick för oss att meta, då en gädda högg efter en av mörtarna vi drog upp. Vi satte på trekrok och agnade om, gäddan högg igen. Då gick linan av såklart.
Så nästa dag for vi dit med riktiga spön och fiskade, vi drog någon snipa.
Framöver har vi fiskat där en hel, mycket små gäddor, dock så har vi fått abborre på 800 och 900 g, dock är det dem enda abborrarna vi fått.
Så det verkar som vattnet håller grov men få abborre.
Det jag nu undrar är om någon annan har provat fiskat där? om dom har någon erfarenhet av just den sjön.
Den verkar ha mycket potential, och det finns i stortsett ingen som fiskar där.
Vad jag vet så finns det bara ett sätt att fiska där, och det är från en badbrygga när allt annat är omgivet av vass, förutom tomterna.
Kommentera