Sjöstad i Karlstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjöstad i Karlstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjöstad i Karlstad

Nu är det såhär att jag detta år har hittat en ny fiskeplats, som kallas sjöstad, det är egentligen kroppkärrsjön, men på andra sidan av järnvägen.
    Ungefär en tiondel så stor som kroppkärsjön.
    De som bor i karlstad vet vad jag menar.

Det började med att vi badade där i vår och fick för oss att meta, då en gädda högg efter en av mörtarna vi drog upp. Vi satte på trekrok och agnade om, gäddan högg igen. Då gick linan av såklart.

Så nästa dag for vi dit med riktiga spön och fiskade, vi drog någon snipa.
    Framöver har vi fiskat där en hel, mycket små gäddor, dock så har vi fått abborre på 800 och 900 g, dock är det dem enda abborrarna vi fått.
    Så det verkar som vattnet håller grov men få abborre.

Det jag nu undrar är om någon annan har provat fiskat där? om dom har någon erfarenhet av just den sjön.
    Den verkar ha mycket potential, och det finns i stortsett ingen som fiskar där.

Vad jag vet så finns det bara ett sätt att fiska där, och det är från en badbrygga när allt annat är omgivet av vass, förutom tomterna.

Scanner vet säkert!

Frågan är väl bara om han släpper den informationen.

Kommentera

sutare,ruda,mört osv finns där...sniper och abborrar (kropptjärrsjön har grova abborre)
      igentligen så är den "pölen" k-tjärr men det blev en dam när järnvägen byggdes
      Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Har också funderat på hur fisket är i kroppkärsjön... Jern: Vet du om det är bra flugfiskemöjligheter i sandbäckstjärn? Hur ofta sätter de ut fisk där?

Kommentera

Ursprungligen postat av vetto Visa inlägg
          Har också funderat på hur fisket är i kroppkärsjön... Jern: Vet du om det är bra flugfiskemöjligheter i sandbäckstjärn? Hur ofta sätter de ut fisk där?
          Kroppkärsjön håller en del grov abborre som sagt.. sen på tal om
          sandbäckstjärn så finns/fanns det en del platser som det går att flugfiska ifrån, har dock inte varit där på 2-3 år nu så vet inte hur det ser ut där nu.

Sandbäckstjärnet 7/18/2007

Mer fisk till tjärnet

I dag onsdag den 18 juli fyllde vi på med 100 fina regnbågar från Gustava Lax medelvikten 8-9 hg samt några stora fiskar runt 2 kg.

( kopierat från klarälvens nedre fiskevårdsområde hemsida )

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
            Kroppkärsjön håller en del grov abborre som sagt.. sen på tal om
            sandbäckstjärn så finns/fanns det en del platser som det går att flugfiska ifrån, har dock inte varit där på 2-3 år nu så vet inte hur det ser ut där nu.

Sandbäckstjärnet 7/18/2007

Mer fisk till tjärnet

I dag onsdag den 18 juli fyllde vi på med 100 fina regnbågar från Gustava Lax medelvikten 8-9 hg samt några stora fiskar runt 2 kg.

( kopierat från klarälvens nedre fiskevårdsområde hemsida )
            Ok! Tack för info. Då ska jag dit o fluga nån dag... =)

Kommentera

KG? han har nog bättre koll på kroppkär
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg

Det jag nu undrar är om någon annan har provat fiskat där? om dom har någon erfarenhet av just den sjön.
                Den verkar ha mycket potential, och det finns i stortsett ingen som fiskar där.
                Antagligen därför att det sitter ihop med stora sjön via en tunnel under tågbanken, samma sjö med andra ord. Inga nyheter i övrigt men kanske något klarare vatten.
                Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Aldrig fiskat i pölen dock går jag ofta med hunden där, och vid iaf 2ggr iår har de tagit karp i dammen. Det är bara en kille som jag vet som fiskar karp där. Fisken kan simma in i dammen från stora kroppkärr då det finns en liten kanal.

Kommentera

Tack för alla tips, vaket i Sjöstad är helt otroligt, varje kväll så vakar det i stortsett överallt, ett vak var 10e sekund iaf. Men ingen fisk, tänkte om någon vet vad det kan va för fisk som för vaket, tänker ju att det nog är abborre, men den nappar inte.

Martin, att flugfiska i sandbäckstjärn finner jag något svårt när det är väldigt hård terräng, inte många öppningar, mycket sump också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marcusosterberg  
                    Arbetar...