Åar Karlstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åar Karlstad

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åar Karlstad

Någon som vet någon fin å i Karlstad eller närheten där det är bra fiske?

Alsterån..
    Fritt fiske i vissa delar.
    Fått en hel del abborre från Herrgården & ut mot vänern. Inte fått någon direkt stor men i mängd är det rätt ok. Fin miljö & trevliga promenadstråk.
    Rekomenderar ul utrustning dock.
    Bara ett kast till..

Kommentera

Ja dör har jag varit ganska mycket, sist jag va där fick jag 15 abborrar på ca 1 kg st samt 2 fina aspar. Men är sugen på att prova något nytt ställe, så tänkte om någon visste något mer.

Kommentera

15st borrar på ett kg st? Vad fiskade du med då?
        Varför letar du nya fiskeplatser?
        Bara ett kast till..

Kommentera

Ja helt sjukt, var där endast 1,5 timme dessutom, hade en vanlig spinnare, hann knapt börja veva in den inann jag hade en ny abborre på. Haha ja det kan man fråga sig, men det är ju roligt att prova andra platser också, fast nu var det ca 2 månader sen jag va i alstersån, får åka dit och se om det är något liv fortfarande.

Kommentera

15 stycken på 1 kilo styck?????säkert
            tror nog de vägde 1 kilo tillsammans hahaa

Kommentera

Nej faktiskt inte, förra året när jag fiskade där var det nästintill dött, dessutom så är det inte så många som fiskar där, vad jag sett så då är det klart att fisken förökar sig samt blir stor. Dessutom skrev jag ca 1 kg st, vissa var ju på 7,8,9 hg, underlättar att skriva att alla var på ca 1 kg. :P

Kommentera

En abborre på 7-8hg är INTE ca 1kg, inte i min bok iaf.
                Bara ett kast till..

Kommentera

Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inlägg
                  En abborre på 7-8hg är INTE ca 1kg, inte i min bok iaf.
                  Alla har olika syn på saker och ting, men 9 st var över kilot i alla fall, resterande 6 var strax under, minsta jag fick var på 7 hg. Förlåt för att jag inte skrev så istället men sen tycker jag att gösläppens kommentar var mycket onödig, varför skulle det inte finnas fisk där? Det är ett bra ställe med nycket fisk, han kanske har haft oturen att varit där när fisken inte äter och jag tvärtom. Men som sagt, jag ber om ursäkt till dig Sikkfisk i alla fall!

Kommentera

Du behöver inte be om ursäkt.
                    Har du haft så grymt fiske där så ör det bara att grattulera.
                    Jag har själv fiskat riktat mot abborre i många år & har bara 2st över kilot än så länge.

Och just när det gäller alster-ån så har jag fått många borrar där men bara mindre exemplar. Och de finns det gott om.
                    Hade JAG tagit 10-15st kilosborrar hade jag jublat inombords & ALDRIG avslöjat/bytt fiskeplats
                    Vi är olika helt enkelt.
                    Bara ett kast till..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg marcusosterberg  
                    Arbetar...