Orlången i Huddinge 2016 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orlången i Huddinge 2016

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Orlången i Huddinge 2016

Hej Allihopa!

Jag har kollat runt lite på fiskesnack och jag hittar bara massa gamla inlägg om fisket i Orlången. Så jag tänkte starta en tråd då jag undrar lite hur fisket ser ut där i dagsläget? Någon som brukar fiska i Orlången och som har tips på vart man kan hitta bra med gädda?

Vore spännande och höra om vad folk har för erfarenheter samt om det är någon mer som hade tänkt att fiska där i år.

Skitfiske på er!

Har fiskat där tills för 3 år ofta. Blir några pass per år, men fisket efter borre å gös har blivit riktig dåligt. No shit

Kommentera

Har varit ute nu vid tre stycken tillfällen där jag framförallt har gått för gädda. Har inte fått ett enda hugg eller ens sett någon fisk. Vad har hänt med Orlången? Är det någon som har fått någonting där i år?

Jag har fiskat där en del tidigare år och då har det varit bra fiske, både för Gädda, Borre och Gös.

Kommentera

har fiskat en del i Örlången. Det är lite snålt att komma till från land, men hyr man en båt är det relativt lätt att få gädda. Haffade en på 8kg för ett par år sen.

Kommentera

Fiskar inte själv i Orlången men pratade med några som gör det för en dryg vecka sedan. Tydligen har fisket efter gädda och abborre senaste åren blivit lite sämre men är fortfarande ok. Gösfisket däremot har tyvärr blivit väldigt mycket sämre senaste åren. Teorin angående gösen löd att det har varit för mycket fiske efter lekfisk.

Kommentera

Har varit där någon gång per år de senaste åren. Personligen har jag inte haft någon större framgång med gädd- eller abborrfisket bortsett från en lite mindre då och då. Fin miljö dock och smidigt med båtuthyrning.

Kommentera

Den här sjön har totalt knäckt mitt självförtroende, den verkar ju helt fisktom. Har de senaste veckorna fiskat efter gädda i sammanlagt över 30 timmar fördelat på fyra fisketurer utan att få ens en liten snipa. Jag har t.o.m lyckats med konststycket att inte ens få ett hugg under dessa turer :-(

Idag provade jag verkligen alla djup och alla beten, allt från sliders på meterdjupt vatten till stora, tunga gummin på 5-8 meters djup. Jag provade uddar, sund, grynnor och vassvikar. Jag provade spinner baits, wobbler i olika färger och gummin i olika storlekar och färger - inget funkade.

Nu ger jag upp och byter sjö! Även om det finns en risk att nästa sjö är lika fisktom, vilket i så fall skulle indikera att det inte handlar om fiskevattnet utan om den som håller i spöt :-)

Kommentera

Jag bor och i Huddinge men fiskar sällan i Orlången. De senaste åren ar det blivit ett par ismetepass per år bara. Dessa brukar nästan alltid resultera i ett gäng gäddor (ofta mellan 85-95 cm). Har en 5+ från land för några år sedan men det var nog ett lyckokast då jag var där med sonen för att provkasta lite bara. Sjön är väl annars känd för att vara nyckfull, inte minst pga det höga fisketrycket. Jag vet att det tagits bättre bättre gäddor och gösar där men jag har aldrig ens varit i närheten av det själv där...
                Senast ändrad av ajoan; 2018-11-02, 18:05.

Kommentera

Jag landade ett par små gösar där i förra veckan. 51cm 1,25kg 50cm 1,28kg. Jiggade från land, glöm inte fiskekortet bara och kolla vilka delar av vattnet som ingår.
                  Skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team_08_trassel Visa inlägg
                    Jag landade ett par små gösar där i förra veckan. 51cm 1,25kg 50cm 1,28kg. Jiggade från land, glöm inte fiskekortet bara och kolla vilka delar av vattnet som ingår.
                    Skitfiske på er!
                    Vad kul, då finns det alltså fisk i den sjön vilket jag betvivlade efter mitt fiasko där i höstas :-) Trots detta debacle var jag nästan på väg att göra ett nytt försök idag, men valde i sista stund att åka till Drevan istället - något jag inte ångrar ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                    2 286 svar
                    386 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                    9 svar
                    504 visningar
                    0 gillar