Ursprungligen postat av Ottolilleman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gummirapporter från Stockholm.
Collapse
X
-
Mycket fiske förra veckan, var svårt att lura gäddorna både onsdag, fredag och lördag. Men igår (söndag) testade vi igen, lite molnigare än de andra dagarna och äntligen lite mer fisk. Det blev 3st gäddor, största på 5kg prick, fin kondis och tuff drillning. Den tog i en grund vik, ca 1m djup på Relax Twister VR 6" i orange färg med lite glitter. Fiskade vid Gålö.
Kommentera
-
Börjar bli dax att avlägga en rapport för förra veckans fiske, har haft tre härliga dagar i solen med trevliga gubbar!
Torsdag, Heldag med Daniel och Roger i mellanskärgården vi testade massa nya platser runt Ingmarsö. Kanon väder och i grunda vikar lyckades vi lura upp 22st feta gäddor och lika många tappade, många vägde runt 3kg med topp på 5kg. Bäst i gummiväg var en shallowriggad 17cm Gunki grubby gun i färgen gold minnow. Annars så fungera små bustrar bra.
Fredag, Heldag med Daniel igen körde på nya ställen runt norra ljusterö. Fisket var något sämre några följare men lyckades lura upp 8 stycken gäddor med en topp på 5,2kg Bäst i gummiväg var Storm wildeye seeker annars så högg det bra på pike buster i papegojfärgen.
Söndag, Heldag Med Dan och Thomas en ny bekantskap här ifrån fiskesnack, vi testade Edsviken igen.... Trögt som vanligt i Brunns/edsviken men vi lyckades nöta upp 4st gurkor tillslut, Storm wildeye seeker fungera bäst.
/ MatteSenast ändrad av Matte77; 2014-03-31, 17:27.
Kommentera
-
Årets första gummipass igår. Ett par timmar innan skymning. Mälaren från land. En gädda, en gös och ett par små abborrar. Både gäddan och gösen strax över kilot. Allt på en liten jigg från Action plastics som jag inte kan få tag på längre. Tur att jag köpte på mig ett gäng. Underbart att få känna det där hugget igen när jiggen sjunker.
Kommentera
-
Rapport från lördagens fiske:
Himmelsö/Muskö, 07:00-15:00
Åkte ut tidigt då det ännu var vindstilla, solen gassade på så det fanns inga jätteförhoppningar om någon bra dag. Oj så fel man kan ha... Vinden började blåsa upp strax efter 9 tiden och när vi väl åkte hem var det nog närmare 7-8 m/s.
Totalt 23 gäddor upp och förmodligen lika många följare/tappade, alla var verkligen smällfeta även om merparten av dom inte vägde speciellt mycket.
Största upp var på knappt 6 kg som tog på en Sz tail i tigergösfärgen med guldig bigtail men vinnaren för dagen var definitivt en klassisk blå/vit 6" relaxjigg, tror nog att över 15 av dessa 23 tog på den jiggen.
Många hugg föregicks av klassiska pet där ett snabbt spinnstopp resulterade i brutalhugg och näst intill inhalerade drag.
Annars var dagens melodi att fiska lååååångsamt med spinnstopp/twitchande med tailbete och jigg.
Skitfiske på er alla!
Kommentera
-
Såg nu att jag aldrig postade om fisket tidigare men det blev en egen tråd istället:
Gäddfiske - dagar då allt faller på plats
http://www.fiskesnack.com/forum/show...-p%C3%A5-plats!
Helgens fiske
I helgen var jag ute på helt nya vatten med en vän och fick möjlighet att testa på ett mycket grundare fiske vilket var skoj. Sen var det lågvatten vilket gjorde att man hela tiden fick ha koll efter stenar och bråte på botten. Leken hade inte satt igång ännu och det blev att leta runt på olika platser för att se om det fanns några finare damer.
Jag körde en del med gummi och främst naturliga färger på McRubber vilket gav en del. Även mindre tailbeten gav bra utdelning. Men utan tvekan var dagens bästa beten skramliga plastjerkar. Totalt kom det upp 52 gäddor med några kring 5 kg.
Riktigt trevlig dag ute med bra väder, mycket fågel med flera havsörnar och skoj fiske!
Kommentera
-
Rapport från Lördagens fiske 5/4,
Verkar som många hade bra fiske ihelgen!
Fiskade i södra skärgården med Micke och Dan, en härlig blåsig dag på sjön 36 gäddor i båten många runt 2-4kg och två st över 5kg. Säkert lika många hugg och efterföljare. Det högg på allt möjligt i gummiväg 6 tums relax, Berkley flex slim shad och storm wildeye seeker fungera kanon. Plastbeten som Zalt och Pike buster fungera också bra. Snart bär det av igen!
/ MatteSenast ändrad av Matte77; 2014-04-07, 15:43.
Kommentera
-
Tjääääääääääääääääna.
Gummi,gummi gummi.
Ännu en tur i gummits tecken. Sola sken och gäddorna va lite tröga. Kammade noll på de två första spotsen, sen hittade vi en fläck och drog 10 snabba i vinden. Plockade några här och några där. Efter en vass så sög det på ordentligt på Mogges spö. Vilket jävla hugg utbrast han, och se på fan, det var ingen gädda som tagit 6" Relaxen, utan
2,7 kg silver. Kolla jiggen i munnen.
Körde en del med 9" jigg, den gav de två minsta gäddorna (0,7kg). Sammanlagt blev det ca 25 gäddor, största runt 5 pannor. 1 öring på 2,7 och några tappade borrar.
På dom igen
BbSenast ändrad av Barabajare; 2014-04-12, 19:08.
Kommentera
-
Vad ska man skriva? Fan vad roligt! Var också ute idag men letade borre. Gick bra och fick upp ett 30tal fina! Fin medelvikt, bara honor i stort sätt, proppfulla med rom.
Var ute igår också, fiskade gädda med en blå vit/pearl mcrubber och fick ett par fina, 7,2 och 4,8 var de största =)
Kommentera
-
Grymt gäddfiske!
I torsdags 11/4 vart det några timmar i båten med Johan, vi kom ut sen eftermiddag runt tre tiden, fisket startade direkt utanför bryggan med en gädda på ca 4 kg på förstakastet.... och sedan fortsatte det.... gäddor på eller missade hugg och efterföljare på vart och vartannat kast resten av kvällen... Fisket var riktigt kul kan jag säga Totalt kom det upp 47 gäddor och det var inga småttingar utan de flesta låg runt 2-4 kg några på 5kg och topp på 6,3kg.
Denna gången var det tyvärr inget gummi utan pike buster som levererade nästan alla gäddor. När det stod 17-0 till mig efter en halvtimmes fiske så lånade Johan tillslut en pike buster och började få fisk direkt..
I Fredags 12/4 så vart det mera fiske, med i båten var den trevliga Thomas här ifrån fiskesnack, jag hade lovat honom att han skulle få bättra på sitt pb lite, som låg på ca 2,5kg... Vi kom ut runt tio tiden och fisket var lite "segare" än dagen innan, men gäddor kom det upp... När det stod ca 10-0 till mig igen så fick Thomas låna en pike buster.... Pang sa det efter något kast så var fisket igång för honom med och han höjde sitt pb gång på gång. Efter några timmars fiskande så nöp Thomas en gädda på 6,1 kg och höjde sitt pb rejält och mängd rekordet med för den delen.
Han var tyvärr tvungen att åka hem kl 16 men innan han åkte så tiggde jag till mig jag två storm wildeye seeker shad i rätt färg då jag hade lyckats kastat bort alla mina tidigare.... Fisket fortsatte ensam i båten med stormen på linan... och vilket fiske det var, lyckades med bedriften att fånga 10 gäddor på 10 kast!! Helt magiskt bra fiske totalt kom det upp 49 gäddor 3st över 5kg och topp på 6,1kg och en bonus abborre på 730g. Pike bustern och storm wildeye seeker shad levererade ungefär lika många gäddor var.
Lördag 13/4 var Dan med i båten, vädret hade ändrats sol och himlen var klarblå så förutsättningarna kändes inte lika bra... Vi tillbringade hela förmiddagen med att leta och testa nya ställen, de gav ingen utdelning denna gången men har potential att vara riktigt heta vid rätt tillfälle. Vi två tiden gav vi upp och åkte tillbaka till de gamla vattnena, fisket var mycket trögare lite strö gäddor här och där och lossnade inte riktigt förr än på kvällen då vi fick en riktig huggsexa i en timmes tid. Totalt kom det upp 30 st gäddor topp på 5,6 och 5,0 kg. Storm wildeye seeker shad och Berkley flex slim shad levererade allt.
Nu ska gäddorna få vila ett tag och kanske ska testa vårfisket på Abborre istället.
Skitfiske på er!! / Matte77Senast ändrad av Matte77; 2014-04-13, 19:41.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 814 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline