Skulle behöva lite tips på flugfiskevatten i skåne nu i sommar, som faktiskt hyser en del fisk och ger hyfsade fångstchanser för en "n00b". Typ abborre eller kanske regnbåge om det funkar nu på sommaren. tacksam för svar /
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugfiskevatten i Skåne?
Collapse
X
-
om det är regnbåge du ska söka efter så finns det en massa vatten.
Jag ska rabbla upp ett par stycken ,,, bondemölla, trollemölla, sallerupdammarna, björkadammen, kejsardammen, rögledammar, brostorp, tollerupssjön, kvarnforsen, röenasportfiske är alla bra regnbågsvatten och ligger runt om i skåne du når dom all innom en timmes bilfärd. det finns ennu fler vatten och vissa vatten är dyra och andra ställen kostar det inte lika mycket, ska du till Trollemölla och bondemölla måste du nästan boka fiske innan , då bokar man ofta sig i en trupp på 12 man och har hela vattnet för fiske en hel dag.
Kolla på internet så hittar du nog fler ställen runt om i skåne.Fk Rutilus
Kommentera
-
tänkte mig väl kanske främst skånes södra regioner, bor i malmötrakten så... men hur är regnbågsfisket på sommarn, är inte det segt? inga abborrvatten som funkar med fluga? gädda är nog tyvärr lite tungt då jag fiskar med 6/7, men tack ändå.Skitfiske på er/ Perchman
Kommentera
-
Hallå där!
Bor själv i Malmö trakten och flugfiskar nästan endast efter båge själv... Vi har varit runt på ganska många ställen nu.
Ett bra ställe för en nybörjare är kanske Rögledammar där det finns gott om yta att kasta på! Priset där ligger på 60kr för en ungdom. Du får då ta upp två fiskar men på sommaren kan det vara lite segt där.
Sallerupsdammarna finns också som alternativ men aldrig tyckt om dessa dammarna, jobbigt fiske i dom!
Häckeberga som ligger vid sturup är lätt fiskat. Kostar 200 kr per person och om du ska ta upp fisk kostar det 60kr kg (max 200) per fisk men då bjuds du på ett otroligt fiske! De gånger jag varit där har jag tagit runt 8 st varje gång.
i Helsingborg ligger Raus sportfiske, 200 kr och du får ta två fiskar. Fisk upp till 6kg.
Bondemölla och trollemölla kan va kul för en nybörjare men svårare också eftersom det är större fisk som brukar vara mer försiktig och i bondemölla kan det vara svårkastat på sina ställen!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
|
247 svar
41 143 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()