Intresserad om tips ang Flugfiske Torshälla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intresserad om tips ang Flugfiske Torshälla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Intresserad om tips ang Flugfiske Torshälla

Hej

Jag flyttade till Torshälla 2012 och har sen dess lite sporadiskt försökt flugfiska i den delen av Eskilstuna ån som jag kallar Torshälla ån. Alltså inte den delen ovanför Torshälla.

Det jag undrar över är om någon har tips på både bete och fiske platser då jag inte fått någon fisk alls förutom vit betes fisk på 1-5cm.
    Jag är mer eller mindre nybörjare med flugspöet anser jag iaf. Därför så spelar inte art på fisken någon större roll men föredrar Ädelfisk + Gösen.

I dagens läge så är jag ej intresserad av att fiska där man behöver fiske kort.

Mvh Fredrik

Hej Fredrik
    Ädelfisk blir nog inte lätt i Torshällaån och om du ska rikta fisket där så blir det gädda eller abborre. Vill du testa på att försöka lura någon regnbåge så får du ta dig in till Eskilstuna och fiska nedströms Strömsholmen. Där är fisket gratis och det ska tydligen finnas en del bågar som har slunkit igenom dammarna.
    Gös ska finnas i utloppet till Mälaren i Torshällaån. Om du är ganska ny inom flugfiske så är inte gös det enklaste att fånga. Men du kan alltid försöka att sätta på en snabbsjunkande lina och testa och fiska av botten. De färgen jag har fått gös på i Mälaren är dova naturfärger som blå, grön, grå (jag har bara jiggat gös).
    Testa och se om det blir något napp.
    Kolla även in http://www.eskilstunafiske.se där kan du säkert hitta lite information om bra platser.
    MVH
    Stefan
    http://uniquerods.se/
    Besök gärna min Facebook
    eller min Instagram för mer bilder

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
    6 svar
    729 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg ppettan
    av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
    0 svar
    107 visningar