Fiske i norrbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i norrbotten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i norrbotten

Hej!

Är bosatt i Piteå och letar nu bra fiskeställen, har ju varit på dom flesta runt om i Piteå. Man fick semester nu i fredags så nu ska man dra iväg och fiska!
    Tyvärr så jobbar ju alla andra så det blir att man far ensam. Några tips? Jag ska fiska öring, harr, abborre, gädda..

Ursprungligen postat av dannemna Visa inlägg
    Hej!

Är bosatt i Piteå och letar nu bra fiskeställen, har ju varit på dom flesta runt om i Piteå. Man fick semester nu i fredags så nu ska man dra iväg och fiska!
    Tyvärr så jobbar ju alla andra så det blir att man far ensam. Några tips? Jag ska fiska öring, harr, abborre, gädda..

Arjeplogströmmarna kan jag varmt rekomendera För fiske efter Harr och Öring.

Kommentera

Hej!

ja, det finns rätt många bra ställen... jag brukade fiska rätt mycket kring vikarna på fårön, där vi hade ett väldigt bra gäddfiske mot höstkanten.. Alterälven kring 10 maj.. underbart Idfiske.
      Sen finns det fler ställen, men det kan jag skicka via PM...
      Du pluggar väl inte på Musikhögskolan?

Kommentera

Lite väl långt att fara till arjeplogströmmarna ensam? Kanske över en dag..
        Truttakungen, har som varit på alla ställen du har sagt ; ) Vad är det för trevliga ställen du kan rekommendera? Hade tänkt prova åbyälven och byskeälven i veckan..

Kommentera

Lite väl långt att fara till arjeplogströmmarna ensam? Kanske över en dag..
          Truttakungen, har som varit på alla ställen du har sagt ; ) Vad är det för trevliga ställen du kan rekommendera? Hade tänkt prova åbyälven och byskeälven i veckan..
          Dom är bra båda 2. Testat Arnemark?

Kommentera

Nje, aldrig varit där.. få se nu, arnemark? nu står det still

Kommentera

Har varit i både åbyälven och byskeälven idag, ingen fisk inte ens ett hugg.. träffade dock en gubbe som sa att jag skulle prova på Bastusjön och man skulle köpa fiskekort i en speciell fiskelåda i Avan.. någon som varit där?

Kommentera

I fjällbonäs utanför Arvidsjaur har vi fått mycket 1.5 kilos abborre i år samt mört och gädda. men ca femton mil för abborre kanske inte är någon ide. Men du vet att det finns iallafall om du har vägarna förbi.

Kommentera

Ursprungligen postat av svane90 Visa inlägg
                  I fjällbonäs utanför Arvidsjaur har vi fått mycket 1.5 kilos abborre i år samt mört och gädda. men ca femton mil för abborre kanske inte är någon ide. Men du vet att det finns iallafall om du har vägarna förbi.
                  Vars får du stor obbarn i fjällbonäs? är mkt i abborrträsk o fiskar om man säger så..
                  bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Jag vill veta också! Åker till nyträsk snart till stugan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    224 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Arvidzone  
                    Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                    0 svar
                    137 visningar
                    0 gillar