Bolmen 2011 Tips ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bolmen 2011 Tips ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bolmen 2011 Tips ?

Vi e några stycken som ska göra en fisketripp och fiska i Bolmen slutet av september, början oktober.

Hur har fisket varit där hittils i år?
    Ska dra upp våra båtar, någon som har några tips på fisket där? Platser och beten mm......

Blir o fiska gädda, gös och borre. Jerk, gädd/gös trolling, vertikal, jiggning......

Hoppas på lite tips =)

//Skitfiske Wehlin
    http://teamkannibal.blogg.se/
    Senast ändrad av Wehlin; 2011-08-15, 15:25.

Ingen som fiskar i Bolmen?

Kommentera

Insåg att Bolmen kanske är lite stor för att ge konkreta tips om man inte skriver VAR man ska fiska någonstans =)

Vi ska bo på Sjön Bolmen Camping i Mjölen. Så hur är fisket runt Rået och runtomkring?

Kommentera

Hej Magnus.

Jag har fiskat i Bolmen en del och tycker att fisket har blivit sämre och sämre för varje år. Sjön är full med nät + tyskar
        Varje år brukar det rapporteras in stora fiskar som har fångats där men personligen har jag adlrig fått nått större än 3kg. Pga sjöns storlek är det ganska svårfiskat (om man vill ha stora). Det gäller att veta vart de heta ställena är men jag har ännu inte hittat några riktiga bra. Är det fint väder skulle jag dock rekommendera er att ta er ut på storsjön och testa pelagiskt efter gös.

Kommentera

sätta i båten i tannåker och fiska norrut gått om djup kanter precis där man sätter i båten. där brukar man kunna lura lite gädda och gös. största förra året var på 11 kilo och 112 lång. så där finns stora men svåra att hitta pga storleken på sjön.

Kommentera

Nu på fredag sticker vi. Några sista tips innan avfärd?
            Hur har fisket varit senaste veckan?

Kommentera

Då var det dags igen för årets resa, ska bo på samma plats som för 2 år sedan.
              Vi ska dit 20-22 September för att fiska gädda, gös och ev. lite borre.
              Bor ungefär i höjd mitt på sjön på östra sidan.

Någon som har koll på fisket vid den tidpunkten eller vad som brukar funka?
              Alla tips mottages tacksamt.

Kommentera

BUMP, 48 timmar tills resan startar.

Några sista tips?

Kommentera

Min kusin drog en 3,5 gös där i förrgår. Vet dock inte på vilken metod

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...