ska ut imorrn en sväng och fiska sista gången där iår, har inte fiskat där så mycket på hösten nån som kan ge tips på bra gäddfiske platser? ska prova ivd inloppet och upp i kanalen där mot dammen, borde ju vara ett bra ställe för gädda?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gäddfiske i rymmen
Collapse
X
-
Tyvärr så har gösen tagit över i sjön och det finns knappt en gädda kvar.
Men visst finns det alltid någon som man kan försöka lura upp men jag har inte lyckats bra.
Har du båten på trailer? Vart sjösätter du i så fall?
Jag bor bara några km från Rymmen men åker till Lammhult och fiskar efter gädda.
Mvh Marcus
-
du har ju en iläggningsplats vid bron som går över ån där innan lyåsa om du kommer från slätthögshållet där brukar det vara ett par trailers varje gång dock ingen idag. Vet inget om gösfisket där direkt brukar som sagt inte fiska så mycket där känns som att sjön är så stor och sen är det ju en bra bit att köra dit från lyen. Blev tre gäddor idag iaf 2 till mig och en till fiskekompisen, farsan han blev utan. Största vägde väl 2kg men känns som att utloppet verkar rätt hett på gädda mycket fin vass och rätt djupt mätte väl upp 5,5m som mest
Kommentera
-
Jo den rampen vet jag om,.
Hur djupt är det i den lilla kanlen? Känns knappt man vågar lägga i båten där. Hur har gruset satt sig där nu.
Va och kollade på den när den va nygjord och då kunde jag glömma att lägga i min båt där och den väger inte mer än 500kg.
Men det kanske är bättre nu.
Själv körde jag ett segt pass i Allgunnen i Lammhult fick upp 4 gäddor bara.
Kommentera
-
Kul att du skriver om rymmen. Har lagt säkert 5-6 dygn efter gös i den sjön för många år sen. Fick ingen stor, men träffade en "lokal" som jag snackade lite med. Han hade tyvärr nätat en gädda över 120 cm som han ej vägt samt att hans son nätade en 12+ gädda på våren. Dessa fiskar finns ju inte men det talar ju ändå om sjön potential på gädda. Båda gäddorna fick dom i kanalen som angränsar till Hultasjön (tror den hette så?) Hoppas jag kunde bidraga med något. Skit fiskeBorde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!
Kommentera
-
Tja.
Hur många år sen va det du va där? Rymmen har jag hört från andra lokala fiskare att det va en riktigt grym gäddsjö förr.
Men att nu gösen tagit över. Men visst finns det stora gäddor kvar nu också men inte alls lika många.
Så ska man rikta sitt fiske mot gädda finns det bättre alternativ.
Sen har jag inte fiskat mycket uppe i hultasjön, det kanske är bättre där?
// Marcus
Kommentera
-
Vi snackar ju minst 10 år tillbaka i alla fall. kan säkert stämma att gösen tagit över. Ofta tar ju rovfiskarna ut varandra på ett eller annat sätt. Sällan det finns sjöar som håller både grov gös och gädda. Håller med om att Allgunnen verkar vara ett bättre alternativ då det gäller stor gädda. Togs det inte en över 19 kilo där för 5-6 år sen?Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera