Hinnerydssjöarna med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hinnerydssjöarna med omnejd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hinnerydssjöarna med omnejd

Hejsan,

Jag är en gäddfiskande 08a vars föräldrar har flyttat till Hinneryd, jag har kikat lite på kartor i trakterna för att lista ut vilka vatten jag ska bege mig till och jag har kikat på Hinnerydsjöarna då de ligger närmast. Men vad har ni som bor i trakterna för erfarenheter av olika vatten? Jag jagar mest gädda med jerkbait, men jag fiskar gärna andra arter också så länge de biter på spinnfiske! Jag kommer inte att ha någon båt utan stå och kasta från land.

Behöver verkligen inga hotspots, det räcker med tips på sjöar!

Tack på förhand!

Skitfiske
    // Alexander

De flesta av dessa småsjöar runt Hinneryd är väldigt grunda och innehåller mycket med gädda och borre. Väldigt mycket smått men det går endel grövre oxå. Ta och testa Gryshultasjön som bruka vara ett säkert kort. Sen har du ju inte så långt till Laganån som har en grym potential...

Ursprungligen postat av siralex Visa inlägg
    Hejsan,

Jag är en gäddfiskande 08a vars föräldrar har flyttat till Hinneryd, jag har kikat lite på kartor i trakterna för att lista ut vilka vatten jag ska bege mig till och jag har kikat på Hinnerydsjöarna då de ligger närmast. Men vad har ni som bor i trakterna för erfarenheter av olika vatten? Jag jagar mest gädda med jerkbait, men jag fiskar gärna andra arter också så länge de biter på spinnfiske! Jag kommer inte att ha någon båt utan stå och kasta från land.

Behöver verkligen inga hotspots, det räcker med tips på sjöar!

Tack på förhand!

Skitfiske
    // Alexander

Kommentera

Stort tack för tipsen! Vet du vart man kan införskaffa fiskekort? Är det samma fiskekort i alla dessa vatten eller är det olika?

Kommentera

Sorry vet ej med Hinnerydssjöarna för det ordnade markägen med. Men med Laganån kan du köpa överallt tror det finns även på Ifiske...

Kommentera

Alright! Tack än en gång! =)

Kommentera

du kan prata med folket på beten.nu annars, dom har ganska bra koll på läget runt dom sjöarna

Kommentera

Ursprungligen postat av dannek Visa inlägg
              du kan prata med folket på beten.nu annars, dom har ganska bra koll på läget runt dom sjöarna
              Tack mannen! Jag hörde av mig till dom, grymt trevliga!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...