Gäddfiske - Venjanssjön/Orsasjön & Siljan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske - Venjanssjön/Orsasjön & Siljan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har nu även fixat båtplats i Venjanssjön..

Kommer bli kanon detta....

Kommentera

Får väl lämna lite feedback från min resa.

Blev 2st dagar i Venjanssjön utan något bra resultat, blev en gädda på 2kg bara.
      Hade inget sjökort men vad jag kan konstatera är att sjön är väldigt klurig att följa i norra delen av sjön.
      Går upp och ner hela tiden och ingen bra konstant djup att följa samt djupkant, blev många bottennapp.. =(
      För dom som är där ofta vet säkert mer och bättre om hur det ser ut, jag hade dock ingen lycka där.

Dock så blev det ett antal timmar i Vanån efter venjanssjön och ner mot Van.
      Blev en del trolling samt jerkfiske och 90% av all fisk som jag tog under resan var på ytgående jerkbete från land.

Största gäddan vägde 5,1kg och sen 2st på 4,2kg och sen neråt i vikt.
      Är trots allt nöjd med resan och jag har nu hittat mitt favoritdrag när det gäller jerkfiske... =)
      Tog nästan alla gäddorna på detta ytgående jerkbetet som nu är väldigt sargat..

Skitfiske på er alla.

Kommentera

Blir det fler resor upp till Mora? Skriv en rad eller pm i sådana fall.
        Martin

Kommentera

Tjenixen, nej det blir inget mer i år i alla fall..

Nu blir det fokus på vattnen här nere runt Kungsbacka där jag bor...

Kommentera

Venjanssjön

Hej, Jag har en hel del erfarenhet om Venjanssjön, Kan nästan varenda sten som finns i sjön!
            Det är ju en farlig sjö att vara i om man inte kan den, för det kan gå rakt upp från 10M till 0,5!
            Men det är det som gör den så hemskt rolig att fiska i om man kan den!
            Jag fiskar där nästan varje helg/semester, sommar och vintertid. På sommaren trollar vi och får oftast minst 7st, ingen under 1kg. brukar ligga runt 3-5Kg. men det händer väldigt ofta att det dyker upp 6,7,8Kg!
            Även abborren är på hugget om man är på rätt ställe, fick några riktigt fina i somras!
            och så drar vi not på sommaren, tyvär håller notfisket på att dö ut.. då är det sik vi tar.
            här finns en länk på när vi drog not för 3år sedan ---> http://www.youtube.com/watch?v=s3rN2hJfmXM .
            Även anglig är otroligt roligt i denna sjö! Kan starkt rekommendera Venjanssjön!! Hör av dig om det är nått du undrar angående sjön! Hade, Kalle
            [FONT=Arial Black][FONT=Book Antiqua]Team[/FONT] STIHL[/FONT]

http://www.stihl.se/
            http://www.bejabygg.se
            http://www.lokaldelen.se/foretag/Mal...%C3%85keri+AB/

Kommentera

på ta om djupet så kan man gå in på hitta, eniro eller liknade sidor och kolla på sjön med satelit då får man ett humm om grynnor, ryggar och liknande men man får inte exakta djup
              http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Nu kommer det att bli en tur igen upp till Dalarna och hemmavattnen.. =)
                Drar upp i början av augusti som vanligt.

Kanske borde ge Venjanssjön en tur till detta året.

Vikamatsson, fiskar du bara i Venjanssjön eller blir det även andra drag eller sjöar runt omkring??

Kommentera

Ursprungligen postat av MaestroKBA Visa inlägg
                  Tjenixen, nej det blir inget mer i år i alla fall..

Nu blir det fokus på vattnen här nere runt Kungsbacka där jag bor...
                  Hur var fisket i kba-trakten förra året då? Hade själv ett mellan år i Lygnern och det har tyvärr hållt i sig även i år. Hoppas på ändring snart när semestern tillåter lte mer fiske.

Kommentera

Förra året var väl ok, bättre på hösten helt klart.
                    Börja bra i år också faktiskt i Lygnern på våren.

Tagit några på runt 3kg samt en på 7,2kg.

Kommentera

Sedär ja!

Har inte fått någon på över 6 kg senaste två åren. Börjar bli lite segt Imorgon kväll blir det iallafall mete i djupbranterna. Hoppas på djupdykande flöten och kraftiga spöböjj!
                      Senast ändrad av up_in_flames; 2012-06-27, 19:56.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...