ismete/angling Masenbadet Borlänge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ismete/angling Masenbadet Borlänge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ismete/angling Masenbadet Borlänge

Nån som har testat vinterfisket i masenbadet i Borlänge nån gång? Typ angling eller ismete efter gädda men även pimpla abborre. Kom med tips gärna vart där det går bra värt att slänga upp sina fiskeprylar just där.

Allvarligt talat.... Hemsjön är väl knappt 5 ha stor. Hur svårt kan det vara att själv söka av sjön? Måste du verkligen ha tips och råd om varenda grej du ska företa dig? En stor del av tjusningen med fiske är för mig att själv hitta bra platser och metoder. Du borde prova det nån gång.

Kommentera

Hmm okej visst håller med dig men ibland har man massor med frågor o funderingar det är väl därför fiskefrum finns. Jag har googlat o fann ingenting om masenbadet. Jag har badat där men aldrig fiskat så jag vet knappt om det finns fina gäddor där eller ens om folk pimplar några finare borrar där. Den här sjön är en del av Dalälven som rinner in där o jag vet ju inte om det går in lite finare fiskar där. Därav jag tänkte om nån vart där o fiskat vinterid som sitter här på forumet.

Kommentera

Har ismetat i sjön 2 gånger och tog två meterfiskar första passet. Dock "fel" kondis så jag fiskar
        inte där mer.

Kommentera

Är det en del av en älv så skulle jag definitivt satsa där. sen var manska fiska får man hitta själv.

Kommentera

Det är en del av Dalälven

Kommentera

Ursprungligen postat av frusnahjältar Visa inlägg
              Har ismetat i sjön 2 gånger och tog två meterfiskar första passet. Dock "fel" kondis så jag fiskar
              inte där mer.
              hur menar du med fel kondis? var dom mer långa än vikten eller?

Kommentera

Ingen av meterfiskarna jag tog var ens över 6kg. Det är fel kondis för mig. Men nån "sniptia" går säkert att få där!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X