Tjuvfiske dyrt i Stensjön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjuvfiske dyrt i Stensjön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjuvfiske dyrt i Stensjön!

Grycksbo Fiskeklubb hade påhälsningar av tjuvfiskare idag bara några dagar före premiärfisket.Resultatet blev att Länsman kom och tjuvfiskarna fick 4.250:- i böter.Det är dyrt ibland att fiska.

Det var fan dyrare än att köra 21km/h för fort på 30-väg!
    Men bra på sätt å vis att det köster å göra fel.
    Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
      Det var fan dyrare än att köra 21km/h för fort på 30-väg!
      Men bra på sätt å vis att det köster å göra fel.
      Förutom att du blir av med körkorten ett tag om du kör så fort på 30-väg. Det är ju värt en del i sig.

Kommentera

Jo det är det, man får ju glatt promenera eller åka kollektivt.
        Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Jag som ertappade dem igår.
          Riktigt tråkigt att inte personerna i fråga kan hålla sig till reglerna. Är sjön stängd så är den. Här planterar klubben ut fisk för hundratusentals kronor sen finns det en liten fläck som ska förstöra både för klubben och våra fiskare.
          Att utfärda böter/kontrollavgift ser vi som ända chansen att bli av med det illegala fisket. Tidigare har inte polisanmälningar avskräckt.

Kommentera

Bra jobbat. Jag premiärfiskade i Stensjön i söndags, tyvärr riktigt dåligt fiske den dagen. Bara min polare som lyckades lura en på 3kg med powerbait.

Finns det något schema när man vet att ni släpper i? Så man kan försöka hålla sig undan dagarna efter åtminstone.

/M

Kommentera

4250 spänn för att tjuvfiska fenlösa regnbågar, det måste ha svidit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                4250 spänn för att tjuvfiska fenlösa regnbågar, det måste ha svidit...
                ja idioti och dumhet ska straffa sig

Kommentera

De släpper i 300 kg regnbåge i Stensjön varje Onsdag iallafall under sommaren, Det är vad jag hört av de som släpper i fisk samt att det står vid sjön. Jag var där och fiskade en Onsdag för 2 veckor sen och då högg det som galet, sedan var jag där idag men fick gå hem tomhänt.
                  Those who dare to fail miserably can achieve greatly. - John F. Kennedy

Kommentera

Ursprungligen postat av Shr0mz Visa inlägg
                    De släpper i 300 kg regnbåge i Stensjön varje Onsdag iallafall under sommaren, Det är vad jag hört av de som släpper i fisk samt att det står vid sjön. Jag var där och fiskade en Onsdag för 2 veckor sen och då högg det som galet, sedan var jag där idag men fick gå hem tomhänt.

De sätter i 100 till 300 kilo i veckan. Det varierar mycket ibland är det bara 100 kilo, ibland 150, ibland 300 osv.
                    Fisken säts oftast ut på torsdagar men det kan variera där också.

Dock vet jag att det är väldigt mycket små fisk i sjön nu..från 4 hekto och uppåt=( tråkigt men men..

//Jocke (Varit med i klubben i 7 år, klev dock ur nu i juni).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...