Karlshamn, gäddfisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karlshamn, gäddfisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karlshamn, gäddfisket?

Har bokat en stuga + båt i karlshamn i helgen, måste komma ut och jerka lite. är det någon som vet hur gäddfisket är där nere nu?

Har aldrig fiskat denna årstid där nere!!!

Jag ska bo vid något som heter guövik, någon som känner till det och hur fisket är där nu? Tror ni leken har satt igång till helgen??

Kommentera

tror inte de leker än, jag var ute på sternö i söndags och fiskade från land, såg bara en gädda i kilosklassen som försvann in i vassen, träffade en annan snubbe i båt som inte heller sett till några fiskar. men blev tipsad av två fågelskådare att det hade tagits nån gädda på 15 kilo i området.

Kommentera

Ursprungligen postat av nijo Visa inlägg
        Jag ska bo vid något som heter guövik, någon som känner till det och hur fisket är där nu? Tror ni leken har satt igång till helgen??

Nej leken har inte satt igång till helgen. Vad jag hört är fisket bra i blekinge nu iafall i dem södra delarna.

Kommentera

ok grymt! är laddat som fan!

Kommentera

Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg
            tror inte de leker än, jag var ute på sternö i söndags och fiskade från land, såg bara en gädda i kilosklassen som försvann in i vassen, träffade en annan snubbe i båt som inte heller sett till några fiskar. men blev tipsad av två fågelskådare att det hade tagits nån gädda på 15 kilo i området.

Det var en kille som tog en gädda på 15 pannor i slutet på december ute vid Sternö. Det var nog den de menade.

Kommentera

Jag har varit ute ett par gånger i år, men bara från land. Och det har inte blivit något. Har varit så sablar kallt också de gångerna. Blir det bara lite varmt nu under veckan så kan du nog få helt ok fiske.
              Fiska så grunt du bara kan. Sen med mörka jerks, typ tånglaken.

Andreas

Kommentera

var hur skönt väder som hellst i söndags, men gjorde inte så mycket att det inte blev nån fisk för det var ju grymt fint därute på sternö. Synd att man inte visste det när man bodde i mörrum...

Kommentera

Jag och en polare var nere i söndags, och under de ca två minuterna solen skymdes av ett minimalt moln hade jag en riktigt fin gädda efter, men som vägrade hugga trots vevstopp så betet nästan landade i pannan på henne, snabbjerk osv. Vi hade inte ett hugg på hela dagen, bara ett par följen, men så kan det vara ibland. Ett par grader varmare, lagom vind och mulet, så smäller det! (Alltså när jag är där igen om knappt två veckor.) Då ska de få åka!
                  mer minor i trålarna

Kommentera

Japp, det var riktigt världsväder i söndags. Synd bara att man jobbade, så hann bara åka ut en timme innan solen gick ner

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...