Upprop! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upprop!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Upprop!

Hör upp östgötar!

Hur många aktiva sportfiskare finns det här på forumet i skrivande stund? Går det att få ihop ett litet gäng östgötar som är sugna på nån form av tävling eller liknade tillställningar?

Har man ingen egen båt kan jag tipsa om 7 olika sjöar med roddbåtar man får låna när man köpt fiskekort. Vill man så kan man ju så klart slå sig samman med nån annan i en båt eller helt enkelt bjuda in nån annan i sin båt...

Eftersom man inte ska klumpa ihop för många människor på en och samma plats tänker jag att var och en fiskar på sitt håll under en och samma dag/helg och rapporterar sin fångst via appen FishChamp.

Vad säger ni östgötar? Minns våra förfäder... dom var aldrig sena till strid så fram med era vapen och spräck alla pannben som finns nu i dessa eländiga tider :-)

ptja, jag rör mig ju ständigt över gränsen närke/östergötland i mitt fiske!

så jag räknas??? ☆...<

sen, sjöar med tillgänglighet på båtar är jag idel öra på då jag alltid är sugen å testa nya vatten!!!
    har för mig jag har haft nåra trådar med bland annat just den frågan ute i just örebro och östergötlands -sektionerna här på FS, dock är aktiviteten på forumet inte gigantiskt, kanske speciellt här i "regionsdelen"...

mvh /peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Jo det kanske man kan vara med på. Gäddfiske då antar jag eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
        ptja, jag rör mig ju ständigt över gränsen närke/östergötland i mitt fiske!

så jag räknas??? ☆...<

sen, sjöar med tillgänglighet på båtar är jag idel öra på då jag alltid är sugen å testa nya vatten!!!
        har för mig jag har haft nåra trådar med bland annat just den frågan ute i just örebro och östergötlands -sektionerna här på FS, dock är aktiviteten på forumet inte gigantiskt, kanske speciellt här i "regionsdelen"...

mvh /peter
        Klart du räknas :-)

Nu har du ju en liten bit att åka till "mina" sjöar där jag vet att det finns båtar att låna men via ifiske.se går det säkert att finna fler. Jag försöker logga sjöarna häromkring och lägger upp allt på http://www.genesismaps.com/socialmap

Om nån får för sig att komma till "mina" sjöar och vill ha lite sällskap så är det bara att dra ett PM.

Kommentera

Ursprungligen postat av shove82 Visa inlägg
          Jo det kanske man kan vara med på. Gäddfiske då antar jag eller?
          Ingen aning... personligen tycker jag att det skulle vara roligt med en tävling kring abborre men jag vill att den breda massan ska bestämma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Ingen aning... personligen tycker jag att det skulle vara roligt med en tävling kring abborre men jag vill att den breda massan ska bestämma.
            Abborre låter kanon. Har faktiskt blivit mer abborrfiske de senaste åren än gäddfiske för mig.

Kommentera

Vi får väl hoppas på att det finns fler östgötar här :-)

Kommentera

Hej Xerup; Du brinner av positiv energi, vilket är bra för alla läsare här på Fiskesnack.com... Roxen är troligtvis en av de större sjöarna inom ditt närområde, men Vättern gränsar väl också till Östergötland där trolling är tillåtet inom stora vattenområden... Go for the Big Ones! Old Firehand Leif Engström https://www.google.se/maps/place/%C3...5!4d15.5197844

Kommentera

småland gränsar ju till östergötland

men vi är ju inte lika stridbara,, bara dackefejder mm....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                  2 svar
                  470 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg FilWi
                  av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                  0 svar
                  131 visningar