Vore kul att få kontakt med fler fiskare som bor och fiskar runt omkring örebro ...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nån fiskare från örebro
Collapse
X
-
Tjo!
Jag bor i Ö-O och fiskar mestadels i Sottern. Denna säsong ska jag vidga mina vyer PGA ny båt och trailer. Fiskar mest gädda och gös, fast jag ska göra en satsning på grovabborre i år är det tänkt.
Vad/var fiskar Du?
//Cole
-
Mmm, Grecken har jag hört talas om.
Har planer att fiska igenom några sjöar i Hälleforstrakten i år.
Spanar på : Saxen, Torrvarpen, Sörälgen och Halvarsnoren.
Man kanske kan få en guidning i Grecken?
//Cole
Kommentera
-
Förutsättningarna i Grecken låter som om de är helrätt.
Jag har en Uttern 4500 med en 40 Hk 95-Yamaha på.
Innan hade jag en Pioneer 325 med 25hk men jag insåg att jag inte fick plats längre och det var svårt att hålla kurs samtidigt som man drillar i den, den var extremt vindkänslig.
Jag har inte dragit hem den nya än pga handlaren hade inte fått hem trailers.
Så fort han fått dem ska jag hämta den och montera ekolod, spöhållare,elmotor, djuprigg (Har bara en än så länge) och lite div annat som är bra att ha. Har du djupkarta över Grecken? Annars kan man i vissa fall ringa till länsstyrelsen och fråga om de har, i många fall har de enklare djupkartor man kan få.
//Cole
Kommentera
-
Rotade igenom mina djupkartor och hittade djupkarta över lilla Grecken och hela Lundsfjärden som sitter ihop med Grecken. Har blivit tipsad om att öringfisket är skapligt bra i Lundsfjärden i trakterna mellan Alnäsudden, Bäcketorp, Svarvarudden och Murstensudden.
Snittdjupet i det området är Ca 17m, djupaste området är 25m och är Ca 3x3 Km stort.
Hur är det med fiskekort i de här sjöarna? Vet du om det finns någon/några ramper så man kan dumpa i båten?
Har Du båt själv?
//Cole
Kommentera
-
Hej !
har landställe vid fåsjön + båt, har inte fiskat i sjön, har fiskat kräftor (= (med bra resultat). ska vara där några veckor i sommar, är det bra fiske så kommer jag väll vara där varje helg, så ser ni någon gammal eka med en 190lång snubbe som drillar fisk, så kan det vara jag (=.
någon som har lust att avslöja lite hotspots, fiskar mest i stockholms skärgård.www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"
Kommentera
Kommentera