Tja, Hjälmaren ligger ju nära även om båt är att föredra där. Folk har visst fått en del gös vid norra essundet och där kan man fiska från land. Båtuthyrning vet jag fanns i Hampetorp vid campingen. Enlklare ramp för mindre båtar finns vid min båtplats nära Katrinelund.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Örebro
Collapse
X
-
Jag fiskar gädda och gös i Sottern, där vi har landställe. Mycket gott om gädda, även om det är långt mellan de större. Gösen är knepig, men finns och tas på trolling och mete. Båt är ett måste och Brevens bruk AB säljer fiskekort till större delen av sjön. Mycket sten i sjön på platser där man minst anar det, så prata med någon som kan sjön i förväg. Skicka pm om du vill ha fler detaljer!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pikecatcherHittade denna på Internet http://www5.t.lst.se/VISInformWebsit...e/fiskkart.htm
..Den va inte dum, tackar...!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Röde OrmJag fiskar gädda och gös i Sottern, där vi har landställe. Mycket gott om gädda, även om det är långt mellan de större. Gösen är knepig, men finns och tas på trolling och mete. Båt är ett måste och Brevens bruk AB säljer fiskekort till större delen av sjön. Mycket sten i sjön på platser där man minst anar det, så prata med någon som kan sjön i förväg. Skicka pm om du vill ha fler detaljer!
Har varit på jakt efter en bra fiskesjö (Hjälmaren undantaget) i närheten av Örebro, men då jag fortfarande saknar båt så är uthyrning ett måste...
Kommentera
Kommentera